افتتاح سفارت اسرائیل در طرابلس بی اساس و شایعه پردازی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی ، گردان موسوم به “احرار لیبی” طی مراسمی که در اردوگاه نیروهای “صاعقه” برگزار شد انحلال خود را اعلام کرد و به ارتش ملی لیبی پیوست.

منابع لیبیایی اعلام کردند: گردان احرار لیبی که دویست فرد مسلح را در اختیار داشت همه سلاحهای سبک و متوسط خود را درچارچوب ادغام شبه نظامیان در نهادهای نظامی و مدنی تحویل داد.

از سوی دیگر “ابراهیم صهد” عضو کنگره ملی  لیبی و رئیس “جبهه ملی برای آزادی لیبی” شایعات مربوط به افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در طرابلس را تکذیب کرد.

وی در گفتگویی با روزنامه الوطن لیبی گفت: ارتباطی میان لیبی و اسرائیل  وجود ندارد و مطالب منتشر شده درباره افتتاح سفارت اسرائیل در طرابلس بی اساس و شایعه پردازی است.

صهد بیان کرد: پرداختن به این موضوع از سوی رسانه ها آسان نیست. زیرا با حاکمیت و مواضع لیبی در قبال فلسطین و دیگر موضوعات منطقه ای ربط پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: کنگره ملی لیبی کمیته فوق العاده ای برای پیگیری وضعیت امنیتی حاکم بر کشور تشکیل خواهد داد زیرا اوضاع امنیتی بحرانی است.

صهد با اشاره به تخریب مقبره متعلق به صوفیان در لیبی گفت: کسانی دست به این کار زده اند که صلاحیت آن را نداشته اند و نمی توانند مطابق فتوای مشخص یا مذهبی خاص عمل کنند.

وی اظهار داشت: تخریب مقبره ها از سوی برخی افراد عامل ایجاد فتنه است و باید این اقدامات به صورت جدی متوقف شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.