افتتاح ۹ طرح آبی بزرگ کشور در یک روز

۳۱فروردین۱۳،

MONA HOOBEHFEKR (3 of 11)-1.jpg

سرپرست امور آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به افتتاح ۹ طرح بزرگ آبی کشور در استان خوزستان که امروز صورت گرفت گفت: سد و نیروگاه برق‌آبی گتوند علیا که نمونه‌ای بی همتا درمنطقه است امروز افتتاح شد و علاوه بر آن نزدیک به ۲۶۶ میلیارد تومان پروژه‌ آبی در قالب هفت طرح امروز افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا دائمی در جمع خبرنگاران گفت: سد جره رامهرمز با هدف کنترل سیلاب افتتاح شد این سد دارای نیروگاهی ۹ مگاواتی است و سالانه صد میلیون متر مکعب آب را تنظیم می‌کند.

وی افزود: سد جره رامهرمز سدی خاکی با هسته رسی است که در پایین دست آن ۲۳ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی وجود دارد. این سد سبب ایجاد ۱۰ هزار شغل تازه شده است و ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه داشته که ۱۳۰ میلیارد تومان از آن پرداخت شده است و ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز باید پرداخت شود.

دائمی با اشاره به افتتاح سیستم انحراف سد بالارود توسط احمدی‌نژاد و با حضور وزیر نیرو گفت: این سیستم انحراف سد امروز به بهره برداری رسید و اجرای بدنه آن آغاز شد که ۴۰ متر است و شامل دو مجرای انحراف آب می‌شود.

سرپرست امور آب و آبفای وزارت نیرو همچنین با اشاره به افتتاح پنج شبکه آبیاری زهکشی در خرمشهر، جزیره مینو و شوش گفت: با افتتاح این پنج شبکه‌آبیاری زهکشی ۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دراین قالب به شبکه‌ها اضافه شد.

وی در پایان از افتتاح طرح فاضلاب شهر شوشتر یاد کرد و گفت: بهره برداری از طرح فاضلاب شهر شوشتر نیز امروز آغاز شد و افتتاح ۹ طرح آبی مذکور در یک روز نشان‌دهنده این است که توانستیم در وزارت نیرو کار مفیدی انجام دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.