افراط در مصرف چه موادی باعث بیرون روی کودکان می شود؟

اسهالی که در اثر افراط در مصرف مواد غذایی ایجاد می شود، نیازی به آنتی بیوتیک ندارد.

دکتر عباس مومن زاده، فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال در گفتگو با خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه گاه مصرف زیادی برخی مواد در کودکان موجب اسهال می شود گفت: والدین باید توجه داشته باشند که این اسهال میکروبی نیست و نیازی به تجویز آنتی بیوتیک ندارد.

این فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال در ادامه گفت: موادی مانند نان، برنج و همچنین مصرف زیاد آب میوه های تجارتی موجب ایجاد اسهال در کودکان می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص علل ایجاد کننده اسهال با مصرف مواد نشاسته ای گفت: مصرف زیاد مواد نشاسته ای، موجب می شود تا آنزیم های که برای شکستن این مواد لازم است زیاد نباشد، لذا مواد نشاسته ای پس از ورود به روده ی بزرگ، باعث ایجاد اسهال آبکی شده، که با اصلاح تغذیه ی کودک برطرف می شود.

** علائم اسهال میکروبی

دکتر مومن زاده با اشاره به اینکه والدین با مشاهده ی علائمی خاص باید به پزشک مراجعه کنند گفت: تب همراه با اسهال، بی حالی، بی قراری و تحریک پذیری کودک و اختلال هشیاری علائمی از کاهش آب بدن است.

اگر کم آبی شدید باشد، به دلیل تشنگی مفرط، تمایل به نوشیدن هر نوع مایعی، اعم از اب یا مایعات دیگر را دارد.

دکتر مومن زاده در پایان تصریح کرد: در صورت اختلال هوشیاری باید والدین کودک را هر چه سریع تر به یک  مرکز درمانی برسانند./ح


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. معتمدي:

    بإسلام .اقای دکترنوزاد دوماهه دارم ازروزاول که به دنیاامده همیشه گریه میکنه هرچی که میخوره چه ازبالا یا پایین پس میاره بارهابه دکترمراجعه کردیم چیزخاصی نگفتن وقتی عارق میزنه شیرریزه اش خیلی بوی ترشامیده سه نفری نوبتی ازش نگهداری میکنیم خیلی بیش ازاندازه میخوره باتشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.