افزایش ۱۹ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در سال قبل

۱۷اردیبهشت،

با ادامه روند رو به رشد مرگ های ناشی از حوادث کار در کشور، آمار تلفات حوادث ناشی از کار در سال قبل نسبت به سال قبل از آن ۱۹٫۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال قبل یکهزار و ۷۹۵ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که تعداد فوتی های حوادث کار یکهزار و ۵۰۷ نفر بود، ۱۹٫۱ درصد بیشتر شده است.
در حالی که در سال ۱۳۹۰ با بیشترین تعداد تلفات حوادث ناشی از کار (در مقایسه با ده سال قبل از آن) مواجه بودیم، اما در سال نیز با رشد ۱۹٫۱ درصدی این آمار، روند افزایش مرگ های حوادث ناشی از کار افزایش یافت.
بر اساس این گزارش از کل تلفات حوادث ناشی از کار در سال قبل یکهزار و ۷۷۰ نفر مرد و ۲۵ نفر زن بودند. همچنین مطابق سال‌های قبل سقط از بلندی با ۷۹۰  مورد و برخورد اجسام سخت با ۳۶۹ مورد در صدر دلایل مرگ حوادث ناشی از کار قرار داشتند.
در سال قبل استان های تهران با ۲۷۱ فوتی، اصفهان با ۱۴۳ فوتی و خراسان رضوی با ۱۰۷ فوتی بیششترین آمار تلفات حوادث ناشی از کار را داشته اند. بر اساس آمارهای موجود شهریور سال قبل با ۱۷۷ فوتی و فروردین با ۱۰۹ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین تلفات حوادث کار را در سال قبل داشته اند.
یادآور می شود در بهمن ماه سال قبل آمار تلفات حوادث ناشی از کار با ۱۳۳٫۹ درصد بیشترین رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشته و از ۵۹ مورد به ۱۳۸ مورد رسیده است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.