افزایش۶۰درصدی فروش نفت ونزوئلا به چین

جام جم آنلاین: وزیر نفت ونزوئلا در مصاحبه ای که چهارشنبه منتشر شد اعلام کرد فروش نفت این کشور به جمهوری خلق چین از آغاز سال جدید میلادی تاکنون، به میزان ۶۰ درصد افزایش یافته است.

«رافائل رامیرز» در مصاحبه با روزنامه «ال یونیورسال» گفت: «افزایش صادرات نفت به چین بخشی از تلاش هوگو چاوز رئیس جمهور به منظور کاهش اتکا به امریکا است. ما در این راستا روزانه ششصد و چهل هزار بشکه نفت به چین صادر می کنیم.»

ونزوئلا ماه فوریه اعلام کرد روزانه چهارصد هزار بشکه نفت به جمهوری خلق چین می فروشد. رامیرز گفت دویست و شصت و چهار هزار بشکه نفت دیگر به منظور بازپرداخت بدهی این کشور حوزه امریکای لاتین به این کشور بزرگ آسیایی، عرضه می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، چاوز هفته گذشته اعلام کرد بانک توسعه چین حدود چهار میلیارد دلار به طرح های توسعه ای ونزوئلا شامل بخش های مسکن و خانه سازی، انرژی و رشد صنعتی، تزریق خواهد کرد.

کاراکاس پیش از این در اوایل امسال اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۴ قصد دارد روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به چین بفروش برساند که این میزان برابر است با مقدار نفتی که پیش از این به امریکا می فروخته است.

طبق آمارهای دولتی، ونزوئلا روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت تولید می کند اما سازمان کشورهای صادر کننده نفت – اوپک – تولید این کشور را دو میلیون و سیصد هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

اوپک سال ۲۰۱۱ تأیید کرد که ونزوئلا با در اختیار داشتن ۲۹۶/۵ میلیارد بشکه نفت یعنی بیش از ذخایر نفتی عربستان، دارای بیشترین ذخایر نفتی جهان است. (واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.