افزایش استفاده از انرژی‌های نو در کشور

۲۰ آبان ،

مدیر دفتر برق روستایی سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) گفت: در سال‌های اخیر با توجه به تحولات جهانی، استفاده از انرژی نو در ایران افزایش یافته است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، “میرهادی‌” در نشست با گروه سرمایه‌گذاری پرتقال در یزد، افزود: از این انرژی می‌توان در بخش سیستم‌های مخابراتی و همچنین مناطق دور از شبکه برق استفاده بهینه کرد.

وی اضافه کرد: در برنامه چشم‌انداز پنج ساله توسعه ایران قرار است ظرفیت تولید انرژی نو به پنج هزار مگاوات برسد و با توجه به سیاست خصوصی‌سازی دولت قطعاً این میزان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برنامه‌ریزی شده است.

میرهادی با بیان این که در میان انرژی‌های نو، باد و خورشید در اولویت است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب کشورمان در زمینه تولید انرژی خورشید، بخشی از امکانات به این سمت سوق داده خواهد شد.

وی یزد را از مناطق مهم سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشید در کشور برشمرد و اضافه کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تمایل به انجام سرمایه‌گذاری در زمینه پروژه‌های خورشیدی را دارند و آن‌ها به دنبال طرف‌های خارجی مناسب می باشند.

مدیر دفتر برق روستایی سازمان انرژی‌های نو ایران در پایان متذکر شد؛ چنانچه پیشنهاد سازنده و عملی در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید تجهیزات از طرف پرتقال ارائه شود، سانا راهکارهای قانونی برای تسهیل این امر را فراهم خواهد نمود و ما خواهیم توانست کارهای مشترک را انجام دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.