افزایش بودجه دفاعی هند به ۴۷ میلیارد دلار

به گزارش ایرنا ‘ای. کی. آنتونی’ در پارلمان هند اظهار داشت: برای تامین نیازهای دفاعی هند باید به رقم فعلی بودجه دفاعی ۴۵۷ میلیارد و ۱۶۰ میلیون روپیه (حدود ۹ میلیارد دلار) افزوده شود و از دولت خواسته ایم که این رقم را تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه بودجه کنونی پاسخگوی چالش های رو به افزایش دفاعی هند نیست، افزود: افزایش روابط نظامی پاکستان و چین یکی از دلایل نگرانی هند است و مسیر راهبردی جدیدی را برای مقابله با این چالش ها می طلبد.

وی درباره عملکرد وزارت دفاع هند گفت: تهدیدهای امروز با ۱۰ یا ۲۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست و تغییرات پویایی اتفاق افتاده است، اما ما نیز راهبردهای خود را تغییر می دهیم.

آنتونی اظهار داشت: چین زیرساخت های خود در تبت را افزایش داده و هند باید همین اقدام را در آرونچال پرادش، سیکیم و دیگر بخش های کشور خود به انجام رساند.

آنتونی با تاکید بر افزایش بودجه دفاعی گفت: پس از تحلیل تهدیدها، به این نتیجه رسیدیم که شرایط مساله ساز است و باید بودجه موجود را مورد بازنگری قرار دهیم.

وی درباره تقویت قابلیت های دفاعی دولت گفت: بر اساس دوازدهمین برنامه دفاعی، پیشنهادی برای افزایش همکاری های نظامی به وزارت دارایی ارایه خواهیم داد که در مراحل نهایی است.

آساق**۵۸۹**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۷۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.