افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی فرابورس

مدیر عامل فرابورس اعلام کرد:

خبرگزاری پانا: مدیرعامل فرابورس در ادامه نخستین نشست خبری خود، برنامه های پیش روی شرکت را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از سنا، امیر هامونی، به برگزاری مجمع فوق العاده فرابورس طی ماه جاری اشاره کرد و افزود: در صورت توافق سهام داران، سرمایه فرابورس از محل سود انباشته ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به برنامه های پیش روی فرابورس گفت: پیگیری پذیرش سهام عدالت در فرابورس از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

هامونی اظهار داشت: اوراق با درآمد ثابت مانند اوراق مرابحه و اوراق رهنی نیز وارد بازار خواهد شد که تلاش می شود تا تنوع این اوراق در فرابورس افزایش یابد. همچنین پذیرش شرکت هایی که زیر مجموعه نهادهای عمومی غیر دولتی هستند در برنامه ها امسال فرابورس است.

وی خاطرنشان کرد: انجام فرایند سپرده گذاری و قابل معامله کردن سهام شرکت هایی که سهامی عام هستند و قرار است به مرور وارد بازار شوند، از دیگر برنامه های فرابورس است.

مدیرعامل جدید فرابورس با اشاره به اینکه توسعه بازار را از طریق تنوع بخشی ابزارها بر عهده داریم، ابراز داشت: ایجاد بازاری کاملا نقد شونده نیز از اهداف فرابورس است، به علاوه تلاش می شود تا زمان تسویه و پایاپای اوراق با درآمد ثابت کاهش یابد. این در حالی است که هم اکنون این اوراق با یک روز تسویه صورت می گیرد که در صدد هستیم تسویه معاملات لحظه ای انجام شود.

هامونی تصریح کرد: راه اندازی بازار مبتنی بر مذاکره هم از دیگر برنامه های فرابورس در سال جاری است.
وی با اشاره به مزیت های بازار سرمایه درپذیره نویسی نسبت به شبکه بانکی گفت: در فرابورس تسهیم به نسبت می شود، به طوری که حتی اگر حجم تقاضا از میزان عرضه پذیره نویسی بیشتر باشد، به گونه ای برنامه ریزی می شود که به همه متقاضیان سهم یا اوراق با درآمد ثابت داده شود. این در حالی است که در سایر شبکه ها به این گونه رفتار نمی شود و در بسیاری از موارد در همان ساعت ابتدایی پذیره نویسی تمام شود.

مدیر عامل فرابورس با بیان اینکه تلاش بر این است که بازار معاملات توافقی در فرابورس راه اندازی شود، تصریح کرد: در این بازار نمادهایی که به صورت توافقی معامله می شوند، مانند نماد شرکت فرابورس و سپرده گذاری مرکزی قابلیت معامله از طریق سایت دارند و در نهایت نیز ثبت معاملات در سامانه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش امور اعضا معافیت حق دسترسی کارگزاران مطرح شده است، گفت: این امر به منظور گسترش شعب کارگزاری از طریق ایستگاه های معاملاتی مجازی و آنلاین تریدرها است.

هامونی ادامه داد: تعامل کامل با کانون نهادهای سرمایه گذاری و کانون کارگزاران و شرکت مستمر در جلسات آنها نیز از دیگر برنامه های فرابورس است.

مدیرعامل فرابورس افزود: به علاوه در بخش تحقیق و توسعه و برنامه ریزی استراتژیک بحث تنظیم سند راهبردی را پیگیری می کنیم. همچنین عضویت فرابورس در فدراسیون بورس های آسیایی و اروپایی نیز پیگیری می شود.

وی راه اندازی بخش انگلیسی سایت و ارایه گزارش های آماری در آن بخش و پیگیری تحویل ساختمان جدید شرکت را از دیگر برنامه های فرابورس اعلام کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.