افزایش سه برابری سرمایه بانک توسعه تعاون

بینا- دبیر کل اتاق تعاون مرکزی ایران گفت: هم اکنون بانک توسعه تعاون درعرصه تسهیلات دهی به تعاونگران فعال است اما سرمایه های آن اندک بوده وبهتر است این سرمایه حداقل به سه برابر افزایش یابد.
به گزارش بینا، داریوش پاک بین در هفتمین جشنواره ملی تعاونی های برتر که با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی و جمع وسیعی از تعاونگران کشور در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: تعاونگران در شرایط مطلوب چهار الی پنج درصد بیشتر سود نمی کنند.
وی از معاون اول رییس جمهوری خواست تا اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تعاونگران که هم اکنون به پنج درصد افزایش یافته تا پایان برنامه پنجم توسعه به تعویق بیافتد.
پاک بین ، همچنین خطاب به رحیمی گفت : معوقات بانکی تعاونگران در زمان حاضر برای آنها مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است و درخواست بخشودگی آن را داریم و از تعاونگران خواسته شود و در مقابل میزان بهره وری خود را افزایش دهند.
دبیر کل اتاق تعاون مرکزی ایران تعاونی های برتر را عصاره ناب از بدنه تعاون کشور دانست و افزود: هفته تعاون گامی مهم برای قرار گرفتن در مسیر توسعه است.
وی اظهار داشت: برای تحقق اهداف بخش تعاون، در سطوح کلان اقتصادی کشور به ویژه بازار سرمایه باید از تمام ظرفیت های در اختیار نهایت بهره وری را داشته باشیم.
وی تاکید کرد: بهره وری در تعاون مستلزم اهتمام،هم دلی ،هم سویی و هم راهی تصمیم گیران کشوری و مدیران شاغل در بخش غیر دولتی برای ایجاد فرصت های متوازن و برابر اقتصادی نزد تمامی آحاد جمعیتی کشور با رویکرد توسعه عدالت اجتماعی در سطح کلان است.
در مراسم جشنواره امروز از ۳۰ تعاونی برتر کشور قدردانی شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.