افزایش شهریه دانشگاه‌های هنگ‌کنگ برای دانشجویان خارجی

۱۶اردیبهشت،

ttt.gif

هشت دانشگاه دولتی هنگ‌کنگ در سال تحصیلی جاری، شهریه‌های دریافتی از دانشجویان خارجی خود را تا ۲۰ درصد افزایش دادند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اقدام در راستای افزایش تورم و قدرتمند شدن واحد پول «یوآن» صورت می‌گیرد.

دانشگاه چینی هنگ‌کنگ، دانشگاه علوم و فن‌آوری و دانشگاه سیتی، همگی هزینه‌های ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را برای دانشجویان خارجی از سالانه ۱۰۰ هزار دلار هنگ‌کنگ به ۱۲۰ هزار دلار افزایش داده‌اند.

«چوک ئین» مسئول اداره امور داخلی و خارجی دانشگاه «سیتی» هنگ‌کنگ در این رابطه می‌گوید: افزایش شهریه‌ها در راستای فایق آمدن بر تورم و افزایش ارزش «یوآن» صورت گرفته است و این سازگاری جهت اطمینان خاطر از کیفیت آموزشی، انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از «ساوث چاینا مورنینگ پست»،‌ شهریه دانشجویان محلی هنگ‌کنگ همچنان ثابت خواهد ماند.

براساس این گزارش، در هشت دانشگاه هنگ‌کنگ بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل می باشند که ۶۰۰۰ نفر از این دانشجویان در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

«ملانی ون»، رییس دانشگاه هنگ‌کنگ دراین‌باره تاکید کرد که به رغم افزایش شهریه‌ها، همچنان نسبت به محبوبیت این دانشگاه در بین دانشجویان خارجی اطمینان خاطر دارد.

با این حال بعضی از کارشناسان و استادان براین باورند که این تغییر مهم می‌تواند به اشتیاق و تقاضای دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه‌های این کشور خدشه وارد کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.