افزایش ۳۰ هزار تومانی مسکن مهرتوسط صومعلو تائید شد/افتتاح ۱۶۱ هزار واحد مسکن مهر در تیرماه

چند روز پیش که یکی از اعضای هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان خبر از افزایش ۳۰ هزار تومانی مسکن مهر را داده بود، معاون وزیر راه و شهرسازی این خبر را تائید و از افزایش ۱۰درصدی قیمت مسکن مهر خبر داد.

ابولفضل صومعلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه قیمت مسکن مهر برای انبوه سازان ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است گفت: وزیر راه وشهرسازی برای انبوه سازانی که هنوز شروع به کار نکرده بودند از قیمت ۳۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع به ۳۲۰ الی ۳۳۰ هزار تومان رسید و ۱۰ درصد قرار داد های ساخت آنها را افزایش داد.

همچنین حسن محتشم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح اولیه موجب افزایش هزینه تمام شده ساخت مسکن می شود گفت: قیمت تمام شده ساخت مسکن مهر ۳۰ هزار تومان افزایش یافته است که در سال حدود سه میلیون تومان تفاوت قیمت نسب به سال های گذشته پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته قیمت هر متر مربع مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به ۳۳۰ هزار تومان رسیده است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه مبلغ پیش فروش مسکن مهر در سال های گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان بود افزود: در حال حاضر این مبلغ به ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

در ادامه صومعلو در خصوص برنامه افتتاح مسکن مهر در کشور گفت: عدد برنامه افتتاح مسکن مهر با احتساب مسکن روستایی سال جاری یک میلیون ۲۰۰ هزار واحد است.

وی در ادامه افزود: ازاین تعداد واحد تا پایان تیر ماه ۱۶۱ هزار مسکن مهر روستایی و شهری افتتاح شده است .

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد: در ۴ ماه سال ۹۱ از ۱۶۱ هزار واحد افتتاح شده مسکن مهر ۱۰۷ هزار واحد شهری و ۵۴ هزار واحد مسکن روستایی هستند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.