افشای منبع درآمد طالبان

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی که برای این سازمان تهیه کرده اند با اعلام میزان درآمد طالبان منابع آنرا نیز فاش کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یافته های یک گزارش تازه سازمان ملل متحد نشان می دهد که طالبان درسال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار از راه جمع آوری اعانه، و همچنین اخاذی از بازرگانان و قاچاقچیان مواد مخدر، درآمد داشته اند.

 

بی بی سی در گزارشی تاکید کرده که صدها میلیون دلار از پول هایی که به بازسازی و توسعه افغانستان کمک شده است نیز نصیب طالبان شده است.

در این گزارش آمده است: این درآمد از تولید کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر، شرکت‌های ساختمانی و حمل و نقل، شرکت های ارائه کننده خدمات موبایل و شرکت‌های استخراج معادن و همچنین پروژه های بازسازی به دست آمده است.

 

نظر به یافته های این گزارش، تمام این پول ها به کمیسیون مالی طالبان می رود که زیر کنترل رهبری این گروه می باشد.

 

کارشناسان سازمان ملل متحد گفته اند که بخشش و اعانه هایی که افراد از جمله قاچاقچیان مواد مخدر به طالبان می دهند یک منبع بزرگ درآمد برای رهبران این گروه می باشد.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، طالبان توانسته اند از کمک های آمریکا و دیگر کشورها در زمینه توسعه و بازسازی افغانستان درآمدی خوبی داشته باشند.

 

براساس برآوردها درآمد طالبان از قراردادهایی که برای اجرای پروژه ها انجام می گیرد، ١٠ تا ٢٠ در صد است.

طالبان معمولا پس از توافق به عدم حمله و یا هم درخواست بخشی از پول اختصاص داده شده برای پروژه های بازسازی و توسعه، سهم خود را به دست می آورند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.