اقتصاددان حوزوی: اقتصاد مقاومتی رمز عبور از تحریم ها است

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ، توجه به اقتصاد مقاومتی و الزامات آن را لازمه عبور کشور از تحریم ها و فشارهای دشمنان عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا لشکری  با اشاره به بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام اظهار داشت: واقعیت آن است که نظام بین الملل یک نظامی نیست که منافع همه ملت ها را در نظر بگیرد، بلکه این نظام به دنبال آن است که منافع برخی قدرت های دنیا را در قالب نظمی که تعریف کرده، محقق سازد.
وی همچنین افزود: کشورهای قدرتمند نیز در این میان اجازه نقش آفرینی به کشورهایی می دهند که در چارچوب این نظم ، همسو با آن ها باشند و در راستای منافعشان گام بردارند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: طبعا در چنین فضایی ملت های مستقل همچون ایران اسلامی برای نظام سلطه ، عنصر نامطلوب شناخته می شوند و به همین خاطر است که می بینیم فشارها علیه این ملت ها بسیار زیاد است.

* حقوق بشر و تروریسم، فقط بهانه است!
وی اضافه کرد: در این میان، سازمان های بین المللی همسو با این نظام غیرعادلانه به بهانه هایی چون دفاع از حقوق بشر و یا مقابله با تروریسم ، کشورهای مستقل را تحت فشار می گذارند تا شرایط آن ها را بپذیرند.
این اقتصاد‌دان حوزوی بیان داشت: آن ها از سیاست هویج و چماق استفاده می کنند و همواره تنبیهات و فشارهای سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی را در دستور کار دارند.
وی در ادامه با بیان این که انقلاب اسلامی ایران سرمنشا بسیاری از تحولات و حرکت های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه در دنیا بوده است، گفت: بی شک نقطه اصلی تحریم ها علیه کشورمان ماست، چرا که دشمنان به دنبال این هستند که مردم ما در برابر فشارها و تحریم ها، کوتاه بیایند و اراده آن ها در پیگیری آرمان های خویش متزلزل شود.

* ضرورت پرداختن به اقتصاد مقاومتی
حجت الاسلام و المسلمین لشکری همچنین با اشاره به طرح مساله اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی گرچه یک تاکتیک است، اما بکارگیری آن در راستای یکی از اهداف والای نظام مقدس اسلامی مبنی بر حفظ استقلال می باشد.
وی یادآور شد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی داشته باشیم و ضمن توجه به ظرفیت های خودمان و بهره گیری از آن ها، به این نکته مهم توجه داشته باشیم که به هر طریق، برای حفظ استقلال خود باید هزینه بدهیم و در برابر فشارها صبور و مقاوم باشیم.

* مردم را وارد عرصه اقتصاد کنیم
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اضافه کرد: توجه بیشتر به مردم و استفاده از توان آن ها می تواند برای ما نقطه قابل اتکایی باشد همچون زمان جنگ تحمیلی که با تشکیل بسیج و وارد کردن آن ها به عرصه نبرد ، توانستیم جریان جنگ را به سود خود عوض کنیم؛ امروز هم برای مقابله با تحریم ها وفشارهای دشمنان باید بیش از پیش مردم را در جریان مسایل اقتصادی کشور دخالت دهیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.