اقتصاد مولد و حمایت از تولید ملی و کشاورزی در حوزه مسائل داخلی در اولویت قرار گیرد

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه انتخابات ۲۴ خرداد در عرصه داخلی نیز سبب اقتدار و عزت اراده ملت یعنی رئیس‌جمهور منتخب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی شد، گفت: انتظار داریم در سایه نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام و رهبری حل مشکلات اقتصادی با رویکرد توجه ویژه به اقتصاد مولد و حمایت از تولید ملی و کشاورزی در حوزه مسائل داخلی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسین محمدزاده نماینده درگز در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۶ مرداد) در نطق میان دستور خود گفت: انتخابات ۲۴ خرداد که یکی از بارزترین جلوه‌های نظام مردم‌سالاری دینی بود، با مشارکت بالای مردم هم اقتدار نظام در صحنه‌های بین‌المللی را افزون نمود و هم مهر تاییدی بر این مدعا که تنها نظامی که مشروعیت خویش را از ولایت فقیه، استمرار ولایت حضرت حق، پیامبر و امام معصوم می‌گیرد علی‌رغم همه ترفندهای بدخواهان، پشتوانه همه نهضت‌های بیداری اسلامی و آزاده‌خواهی است.

وی ادامه داد: انتخابات ۲۴ خرداد در عرصه داخلی نیز سبب اقتدار و عزت اراده ملت یعنی رئیس‌جمهور منتخب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی شد، انتظار داریم در سایه نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام و رهبری حل مشکلات اقتصادی با رویکرد توجه ویژه به اقتصاد مولد و حمایت از تولید ملی و کشاورزی در حوزه مسائل داخلی در اولویت قرار گیرد و در صحنه بین‌المللی نیز دفاع مدبرانه از حقوق قطعی ملت ایران مورد توجه قرار گرفته و به منظور نیل به اهداف از نیروهای متعهد و کارآمد بهره‌گیری شود.

محمدزاده در ادامه تصریح کرد: خراسان با بیشترین خدمات در عرصه ایثار و فداکاری به مبارزات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز شاهد شاخص‌های قابل تاملی است.

وی با بیان اینکه کمترین سهم سرمایه‌گذاری ملی و دولتی در بخش بنگا‌ه‌های اقتصادی و تولیدی و کمترین سرانه اعتبار تملک دارایی و سرمایه‌ای در کشور از مصادیق این شاخص‌ها است، گفت: امید است این موارد مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

محمدزاده در بخش دیگری از اظهاراتش به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرده و گفت: صف طویل جوانان تحصیل‌کرده بیکار و فقدان فرصت‌های شغلی یکی از مشکلات مردم منطقه است.
این عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: شکل‌گیری بنگا‌ه‌های اقتصادی مولد و حمایت موثر در بخش کشاورزی و دامپروری به منظور توسعه و اهمیت پایدار، تسریع و توسعه عملیات اجرایی راه الله‌اکبر با توجه به شرایط نابسامان ناشی از عبور نزدیک به ۱۵۰ هزار ترانزیت از جاده فرعی از مشکلات منطقه است.

نماینده مردم درگز در ادامه بیان کرد: تسریع در ارتقاء گمرک لطف‌آباد، تسریع در تحویل سی تی اسکن تنها بیمارستان شهرستان درگز و پرهیز رویه‌های اجرایی منتهی به اشغال فرصت‌های شغلی مربوط شهرستان توسط نیروهای غیربومی مانند اجرای طرح مهرآفرین، آموزش و پرورش از دیگر مشکلات این منطقه است.

وی ادامه داد: مردم صبور درگز هنوز به واسطه آثار شوم رضا خان مشکل مالکیت بر اراضی اجدادشان حل نشده است که اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر پیشنهاد انتقال حق‌آبه‌های درگز به گوش می‌رسد که قویا خط بطلان کشیدن بر آن توسط وزارت نیرو و مسئولان استانی را خواهان می باشند.
محمد زاده با اشاره به اینکه عرصه‌های قابل توجهی از درگز در پارک ملی و مناطق حفاظت شده محیط زیست قرار گرفته است، گفت: این موضوع امکان هرگونه فعالیت را از مردم منطقه سلب کرده است.

وی همچنین ادامه داد: عدم پرداخت حق تخصیص کارانه و سایر اضافات پزشکان متخصص در ۲۰ سال اخیر شاهد نزول سطح خدمات درمانی در منطقه شده است.

این نماینده مجلس خواستار تسریع در ابلاغ کلینیک درمانی درگز توسط هیات مدیره تامین اجتماعی شد و اظهارداشت: تسریع در تحت پوشش قرار دادن شبکه‌های دیجیتال توسط صدا و سیما نیز از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان درگز است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خواستار تسریع در تکمیل اتمام سد منطقه و آغاز عملیات اجرایی شبکه پایاب سد داخلگر شد و خاطرنشان کرد: خواستار تسریع در عملیات گاز رسانی روستاهای حائز شرایط قانونی در منطقه نیز هستیم.
 
پایان پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.