امام جمعه شیراز:هنر فاخر اسلامی می تواند از شیراز به سایر نقاط جهان منتقل شود

به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی سه شنبه در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این اداره کل نسبت به سایر ادارات دارای امتیازات ویژه ای است که از جمله می توان به تاثیر گذاری آن در مسایل کلان فرهنگی مانند مساجد، کتابخوانی وهنر اشاره کرد .

وی گفت: با توجه به وجود کانون های فرهنگی هنری مستقر در مساجد و اثر بخشی ویژه آنها ، انتظار می رود تا این نهاد مهم فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله ایمانی گفت: باید از ظرفیت های مساجد نیز در جهت ترویج هنر فاخر اسلامی بهره برد و از این طریق هنر فاخر اسلامی از شیراز به سایر نقاط جهان منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و ادبی موجود در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)در ایران ادامه داد: با هدفمند کردن فعالیت های فرهنگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می توان در زمینه ادبیات که همواره در این شهر مورد توجه بوده گام های جدیدی برداشت.

وی اضافه کرد: مناسبت های مذهبی موجود نیز در برنامه ریزی های این اداره کل باید به صورت جدی دنبال شود تا از این موقعیت بخوبی در جهت فرهنگسازی بهره برده شود .

آیت الله ایمانی اذعان داشت: زبان هنر زبانی گویا و رساست و مردم استان فارس از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان انتظار دارند تا مسایل مختلف دینی و اجتماعی را با ساماندهی صحیح به زبان هنر منتقل کند .

وی ادامه داد: این وظیفه خطیر همراه با پیگیری مسایل مهمی مانند ساماندهی فرهنگ عمومی، احیاء امر به معروف و نهی از منکر، پی گیری امور کانون های فرهنگی هنری مساجد ،امور قرآنی و پرداختن به همه اقسام هنر از دیگر مطالبات مردم استان فارس از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در دوره مدیریت جدید باید پیگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این نشست بر آمادگی این اداره کل جهت اجرای هرچه بهتر برنامه های فرهنگی هنری اعلام کرد .ک/۲

۷۳۷۴/۶۶۷/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۶۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.