امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به ماما نیاز دارد

به گزارش ایمنا، محبوبه والیانی امروز در مراسم روز مامایی با اشاره به رونمایی از سند مامایی توسط وزارت بهداشت کشور، گفت: رشته مامایی از محدود حرفه ای است که از چنین سندی برخوردار است و این امر موجب ایجاد استراتژی و معرفی این رشته می شود.
وی با بیان اینکه جذب ۸۰۰ ماما در واحدهای تسهیلات زایمان موجب انجام یکصد و ۲۵ هزار زایمان طبیعی در سال جاری شده است،افزود: راه اندازی nicu، احیای نوزادان و در نهایت کاهش شاخص مرگ کودکان از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط انجمن مامایی استان با همکاری متخصصان اطفال است.
رییس جمعیت مامایی استان اصفهان با اشاره به کسب رتبه نخست
مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال جاری، اظهار داشت: به علاوه در این بین مجله دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه نیز موفق به کسب امتیاز isi از دیگر افتخارات کسب شده است.
وی با اشاره به برگزاری کارناوال سلامت مادران برای سومین بار در استان اصفهان، بیان داشت: امید است این برنامه مقدمه ای برای اجرای آن در تمام کشور شود.
والیانی شعار امسال استان را از سوی جمعیت مامایی: “همدلی، تعهد و توانمندی ماماها ضامن کاهش سزارین در استان” عنوان کرد و ادامه داد: در تعقیب این شعار برای کاهش آمار سزارین در استان اصفهان تلاش می کنیم.
وی با بیان اینکه ماماهای استان با برگزاری مراکز مشاوره مامایی به مادران باردار از طریق برگزاری کلاش آمادگی برای زایمان نقش موثری در افزایش آگاهی مادران دارند، خاطرنشان کرد: این امر باتوجه ویژه مسوولان در کاهش آمار سزارین استان موثر خواهد بود.
رییس جمعیت مامایی استان با اشاره به اینکه تاخیر در تاسیس بخش زایمان در آب در استان اصفهان، گفت: راه اندازی این بخش در بیمارستان شهید بهشتی اصفهان موجب افزایش گرایش مادران به زایمان فیزیولوژیک موثر است.
وی با تاکید بر توجه ویژه به ماماها در سیستم ارجاع و طرح پزشک خانواده، خاطرنشان کرد: این امر تنها با توجه ویژه به جایگاه ماماها و مراجعه مادران باردار به مشاوران مامایی محقق می شود.
والیانی با اشاره به کمبود هیئت علمی در دانشکده مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیان داشت: جذب برخی ماماهای باتجربه برای هیئت علمی و در نهایت توجه به ادامه تحصیل ماماها موجب ارتقای این حرفه خواهد شد.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.