امضای الکترونیکی در دستان ماموران پست

به کارگیری امضای الکترونیکی در دولت الکترونیکی و کاهش حجم رفت و آمدها و ترافیک شهری تاثیر به سزایی دارد و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران معتقد است توانسته با خدمات الکترونیک خود به کاهش حجم ترافیک شهری کمک کند. مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به ایسنا گفت: از ۶ سال پیش پروژه امضای الکترونیکی آغاز شده و سال گذشته نیز امضای الکترونیک را به صورت اسکن شده به مردم نشان دادیم. مردم می‌توانند از سرنوشت مرسوله‌شان از نقطه قبول تا گیرنده مرسوله خود را کنترل کنند.

حسن کرباسیان با اشاره به نزدیک شدن به اجرای طرح بیان کرد: تا دو ماه آینده و برای دیگر نقاط کشور به صورت آنلاین امضای درجای گیرنده هم خواهیم داشت چرا که بسیاری از مردم خواهان هستند که سیر مرسوله از فرستنده به گیرنده را کنترل کنند. کرباسیان در توضیح نحوه گرفتن امضای الکترونیکی از متقاضیان گفت: ابتدا پس از در یافت مرسوله توسط فرستنده، کد رهگیری ۲۰ رقمی به مشتری داده می‌شود و پس از آن لحظه به لحظه مسیر مرسوله به اطلاع مشترک میرسد. 

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران انجام این اقدام را توسط دستگاه‌های PDA اعلام کرد و افزود: تاکنون دو هزار دستگاه PDA خریداری شده و با امضای گیرنده و قلم الکترونیک رسیدگی مرحله به مرحله مرسولات توسط مشترکان چک می‌شود.

۵۶۵۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.