امیدوارم اجلاس تهران نقطه عطفی برای پیشبرد اهداف متعالی جنبش عدم تعهد باشد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمدرضا رحیمی عصر چهارشنبه در دیدار « بودی یانو» معاون رییس جمهور اندونزی که برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرده است، اظهار داشت: اندونزی از بزرگترین کشورهای اسلامی با مردمی متدین و پرتلاش بوده و از بنیانگذاران جنبش عدم تعهد در سالیان دور می باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به روابط دوستانه و صمیمانه میان دو ملت تصریح کرد: سفر معاون رییس جمهور اندونزی به ایران می تواند فصل نوینی در توسعه همه جانبه روابط تهران- جاکارتا بوجود آورد.

رحیمی افزود: در حال حاضر حجم تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و اندونزی در حد قابل قبولی نیست و بزرگی و مزیت های فراوان دو کشور و همچنین روابط صمیمانه موجود ایجاب می کند که سطح تبادلات خود را به میزان قابل توجهی ارتقاء دهیم.

وی با تاکید بر اینکه همه زمینه های لازم برای ارتقاء روابط و گسترش سطح همکاریهای تهران– جاکارتا فراهم است، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد جهش بزرگی در روابط میان دو کشور ایجاد و سطح مناسبات خود را در تمامی زمینه ها با کشور دوست و مسلمان اندونزی ارتقاء دهد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه از مواضع دوگانه غرب در قبال این کشور انتقاد کرد و افزود: کشورهای قدرتمند غربی به بهانه های مختلف اصول انسانی و مقررات بین المللی را زیرپا می گذارند تا قدرت را در سوریه بدست بگیرند.

رحیمی ادامه داد: آنها از تمامی مرزها اسلحه به سوریه ارسال می کنند که نتیجه آن کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم بیگناه این کشور شده است.

« بودی یانو» معاون رییس جمهور اندونزی نیز در این ملاقات، روابط دو کشور را عمیق و دوستانه توصیف و از برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران قدردانی کرد.

معاون رییس جمهور اندونزی گفت: بر این باور هستم که ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران بر اجلاس سران جنبش عدم تعهد می تواند گام موثری در راستای پیشبرد اهداف این جنبش بوده و نتایج مطلوبی را برای کشورهای عضو به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم گسترش هر چه بیشتر روابط بویژه در بخش اقتصادی و تجاری تصریح کرد: ظرفیت های موجود و روابط دوستانه دو ملت می تواند نقش موثری در برداشتن موانع پیش رو و نائل آمدن به اهداف مشترک دو کشور ایفا کند.

بودی یانو در ادامه با تاکید بر اینکه سرنوشت و آینده سوریه باید به دست ملت این کشور رقم بخورد، گفت: اندونزی خواستار پایان یافتن هرچه سریعتر جنگ و خونریزی در سوریه است.

**شبد** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۹۷۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.