انتخابات در کشور ما مظهر حماسه سیاسی است

۱فروردین ۱۳،

… به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود با تاکید بر این‌که «انتخابات در کشور ما مظهر حماسه سیاسی است» خاطرنشان کردند: آن‌چه عرض کردم تاکنون وظیفه ما و قشرهای گوناگون در مورد حماسه اقتصادی بود، اما انتخابات مظهر اقتدار نظام اسلامی و آبروی نظام است.

ایشان ادامه دادند: آبروی جمهوری اسلامی و انتخابات و حضور مردم در پای صندوق‌های رای و تاثیر یکپارچه مردم در انتخاب مدیران کشور است. مظهر اراده ملی و نماد مردمسالاری اسلامی، انتخابات است.

ایشان فرمودند: ما که مساله مردمسالاری اسلامی در مقابل دموکراسی لیبرال غربی را مطرح کردیم، مظهر مردمسالاری اسلامی، حضور مردم در انتخابات است. به سبب همین اهمیت است که دشمنان سعی می‌کنند انتخابات را از شور و هیجان بیندازند و مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای بازدارند و مردم را دلسرد و ناامید کنند.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این‌که «گسترش مشارکت مردم در انتخابات در درجه اول اهمیت قرار دارد» اظهار کردند: حضور گسترده مردم در درجه اول است. حضور مردم پای صندوق‌های رای می‌تواند تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر کند، آن‌ها را ناامید و امنیت کشور را تامین کنند.

ایشان تاکید کردند: حضور مردم در پای صندوق‌های رای در آینده کشور، امنیت، استقلال و ثروت ملی و همه مسائل کشور تاثیر می‌گذارد.

رهبر معظم انقلاب همچنین خاطرنشان کردند: در انتخابات همه سلیقه‌ها و جریانات معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند، وظیفه و حق همه است. انتخابات برای یک سلیقه و جریان فکری و سیاسی خاص نیست. همه کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و استقلال کشور معتقدند و به آینده کشور اهمیت قائل می‌شوند و دل‌شان برای منافع ملی می‌سوزد، در انتخابات باید شرکت کنند.

ایشان ادامه دادند: روی گرداندن از انتخابات برای کسانی است که با نظام اسلامی مخالفت دارند.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این‌که «رای مردم در انتخابات به طور نهایی تعیین‌کننده است» فرمودند: آن‌چه اهمیت دارد، تشخیص و رای مردم است. رهبری یک رای بیشتر ندارد. بنده حقیر مثل بقیه مردم یک رای دارم و این رای را تا وقتی در صندوق نیندازم، هیچ‌کس از آن اطلاعی ندارد.

ایشان ادامه دادند: ممکن است آن کسانی که صندوق‌های رای دست‌شان است، صندوق را باز کنند و خط حقیر را بشناسند و بعد رای من را بدانند، اما تا قبل از آن کسی رای من را نمی‌داند. این‌طور نیست که کسی نسبت‌هایی را بدهد و بگوید رهبری به فلان و بهمان کس رای می‌دهد. اگر کسی چنین نسبت‌هایی را داد، درست نیست.

ایشان متذکر شدند: البته این روزها حرف‌های گوناگونی و مسائل عجیبی از طریق رسانه‌ها و پیامک‌ها رواج دارد. گزارش دادند به من که ممکن است در ایام انتخابات روزانه حدود ۱۰۰ میلیون پیامک رد و بدل شود. تحت تاثیر این چیزها قرار نگیرید. اصلح را برای اداره کشور انتخاب کنید.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: البته فعالان سیاسی می‌توانند دیگران را با نظر خود هم‌ رای کنند. این اشکالی ندارد، اما از حقیر کسی چیزی در این زمینه نخواهد شنید.

ادامه دارد …


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.