انتظار برخورد زود هنگام با محمد مرسی را نداشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، “حاتم بجاتو” رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر گفت: من درباره تصمیم محمد مرسی برای ازسرگیری فعالیت پارلمان سخنی نمی گویم و این تصمیمی است که وی با مشورت مشاورانش گرفته است.

وی افزود: روی سخن من با کسانی است که به دنبال نابودی دادگاه عالی قانون اساسی هستند هر فردی که دادگاه قانون اساسی را ضعیف می انگارد توهم پرداز است و من با همه تلاشهایی که در راستای تخریب آن صورت می گیرد مقابله خواهم کرد.

بجاتو اظهار داشت: به کسی اجازه داده نخواهد شد که وجهه دادگاه عالی قانون اساسی را تخریب کند، زیرا این دادگاه دستاوردهای زیادی برای مصر داشته است.

این در حالی است که “ممدوح شاهین” عضو شورای نظامی مصر گفت: ما انتظار برخورد میان رئیس جمهوری منتخب با ارتش را داشتیم اما این اتفاق زود تر از حد معمول رخ  داد.

از سوی دیگر “عبدالمنعم ابوالفتوح” نامزد انتخابات اخیر ریاست جمهوری که موفق به راهیبابی به دور دوم نشد در واکنش به تصمیم محمد مرسی در احیای پارلمان گفت: احترام به اراده مردم و احیای پارلمان راه خروج از بحران است.

عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب هم گفت: تصمیم محمد مرسی در احیای پارلمان مبارزه طلبی سیاسی و قانونی است که منجر به بحران غیرضروری می شود.

موسی بیان کرد: شرایط کنونی وحدت نظر همه گروههای سیاسی را برای حل مشکلات بزرگ کشور طلب می کند و باید از مشکلات ناخواسته پرهیز شود.

این در حالی است که دوازده عضو ائتلاف جریانهای اسلام گرای مصری ضمن حمایت از تصمیم محمد مرسی در احیای پارلمان آن را احیای حاکمیت مردم که از سوی نظامیان سلب شده بود توصیف کردند.

“خالد حربی” دبیر اجرایی این ائتلاف گفت: دادگاه عالی قانون اساسی از اختیارات خود پا را فراتر گذاشته است و از قانون در راستای اهداف سیاسی استفاده کرده است.

وی افزود: دادگاه عالی قانون اساسی به ابزاری در دست شورای نظامی مبدل شده است زیرا در حالی که در تمام قوانین اساسی در جهان از دخالت نظامیان در امور غیر نظامی ممانعت به عمل می آید دادگاه عالی قانون اساسی چشم خود را در این باره بسته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.