انتقاد مربی اختصاصی حمید سوریان از محمد بنا/ نوربخش: بنا قهر می‌کند تا امتیاز بگیرد

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران معتقد است که محمد بنا با قهر کردن می‌خواهد امتیاز بگیرد.ناصر نوربخش که در چند سال اخیر همواره کنار محمد بنا قرار داشته، انتقادهای تندی از او می‌کند. نوربخش در مورد تغییر و تحولات اخیر کشتی فرنگی اظهار کرد: تنها سمتی که مانده بود تا بنا بگیرد همین مدیریت‌ تیم‌های ملی فرنگی بود که طبق روند گذشته با قهر کردن به خواسته خود رسید. متاسفانه این گونه رفتارها در کشور ما جواب می‌دهد، مخصوصا در مورد مسئولان ضعیف!
وی افزود: زمانی که بنا از خارج بازگشت ما هم سرمربی و مربی بودیم و او سرمربی جوانان شد و کم‌کم به سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان رسید و بعد از آن هم با بهترین‌ مربی شدن و گرفتن مدال افتخار تنها چیزی که مانده بود مدیریت تیمهای ملی بود که به آن هم رسید.
نوربخش ادامه داد: البته بنا قبلا هم در عمل مدیر بود و در همه مسائل نظر می‌داد و خادم هم هر کاری که او می‌گفت می‌کرد و همه عزل و نصب‌ها و انتخاب‌های فرنگی در اختیار خودش بود و خادم با این کار زرنگی کرد، چون در این شرایط بحرانی از پس فرنگی بر نمی آید و بار را بر دوش بنا انداخت و حالا باید ببینیم در عمل چه اتفاقی می افتد.
مربی اختصاصی حمید سوریان برای المپیک لندن، با اشاره به عدم ثبات در کشتی ایران اظهار کرد: ما در هیچ مساله‌ای ثبات نداریم. وقتی در برنامه‌ریزی، مدیریت، بودجه و … ثبات وجود ندارد و همه چیز متغیر و آنی است، نمی‌توان گفت که در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد و ایجاد هر تغییری هم دلیل بر تحول نیست. از این اتفاقات زیادی می افتد که آقایان شب می خوابند و صبح تصمیم به انجام کاری می‌گیرند.
نوربخش ادامه داد: بنا به ما می‌گفت به تیم ملی نیامده‌اید که با خود کت ببرید، بلکه باید کت بیاورید، اما حالا خودش ۱۰ تا ۱۰ تا کت برده و از انواع و اقسام پاداش‌ها برخوردار شده است. متاسفانه در ایران هم فقط نفر اول دیده می‌شود و سایر کسانی که زحمت کشیده‌اند به چشم نمی‌آیند.
وی درباره برکناری چمن گلی از تیم جوانان گفت: ما همیشه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم و ابتدا کسی را می آوریم و از او تعریف و تمجید می‌کنیم و از حسن‌هایش می گوییم، ولی بعد از مدتی که طرف کار کرد و به نفع‌مان نبود طوری با او برخورد می‌کنیم و شخصیتش را زیر سوال می بریم که آن شخص خودش دوست دارد فرار کند!
نوربخش همچنین درباره پیشنهادات ارائه شده از سوی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان، بیان کرد: دو، سه ماهی است که پیشنهاد داده‌اند و من به خاطر مشکلات خانوادگی آن را عقب انداخته‌ام، ولی اگر مشکلات حل شود قطعا خواهم رفت و این فقط به مسایل مالی باز نمی گردد، بلکه با کمک چند نفر از همکاران که به آنجا فرستاده‌ام نشان خواهیم داد که موفقیت‌های کشتی فرنگی به حساب چه کسانی بوده است.
 

وی افزود: خارجی‌ها خیلی بهتر از مسئولان داخلی ایران مساله را دنبال می‌کنند و می دانند که چه کسانی برنامه می‌نویسند و تمرین می‌دهند و بدنسازی می‌کنند و عامل موفقیت هستند، به همین دلیل است که از چند کشور پیشنهاد داشته‌ایم و قبول پیشنهاد آذربایجان علاوه بر بحث‌ مالی آن به برخورد بد با ما در داخل ایران هم باز می‌گردد.
نوربخش پایان اظهار کرد: ۲۰ سال درس خواندیم و ۳۷ سال مربیگری کردیم و سال‌ها برای کشتی زحمت کشیدیم و در آخر هم با ما آن طور رفتار کردند. در اینجا به شخصیتمان توهین شده است. در آینده خیلی چیزها ثابت خواهد شد.
 

۲۵۱ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.