انتقام سخت ایران با گلباران لبنان/ اولین گلهای گوچی و هت تریک نکونام

۱۸ام بهمن ،

به گزارش ممتازنیوز، دو تیم ایران و لبنان در اولین دیدار خود در چارچوب مرحله مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه پرگل ۵ بر صفر به سود ایران به پایان رسید. گل‌های ایران را رضا قوچان‌نژاد (۶۲،۵۰) و جوادنکونام (۲+۴۵پنالتی، ۶۰پنالتی و۷۸) به ثمر رساندند.

در دقیقه ۹ تیم ملی صاحب یک موقعیت نسبتا خطرناک شد که با همکاری دژاگه و قوچان‌نژاد به دست آمد اما در نهایت این توپ از مقابل دروازه لبنان دور شد.

قوچان‌نژاد در دقیقه ۲۵ بازی با پاس مجتبی جباری صاحب موقعیت شد و توانست دروازه لبنان را باز کند.
پس از این گل لبنانی‌ها تلاش کردند روی دروازه ایران فشار بیاورند اما تلاش آنها نتیجه‌ای نداشت و باز هم توپ و میدان در اختیار سفید پوشان ایرانی قرار گرفت.

در ادامه همین فشارها آندرانیک تیموریان با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه لبنان را تهدید کرد ولی توپ در دستان دروازه‌بان لبنان قرار گرفت. در دقیقه ۳۱ مهاجم لبنان پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما این رحمان احمدی بود که شوت بازیکن لبنان را گرفت.

در دقیقه ۴۵ اشکان دژاگه وارد محوطه جریمه شد و با به هم ریختن دفاع حریف صاحب موقعیت شد و توپش به شکل خطرناکی از کنار دروازه به خارج رفت.

در دقیقه ۲+۴۵ دژاگه یک پنالتی به سود ایران گرفت. جواد نکونام پشت این توپ ایستاد و توپ را تبدیل به گل کرد و ایران را ۲ بر صفر پیش انداخت.

نیمه دوم

در نیمه دوم باز هم سفیدپوشان ایران صاحب توپ و میدان بودند اما تا دقیقه ۵۵ نتوانستند موقعیت چندانی را ایجاد کنند و این سرخپوشان لبنان بودند که مقابل دروازه ایران صاحب ضربه ایستگاهی شدند که توپ از کنار دروازه احمدی به خارج رفت.

در ادامه بازیکنان ایران با کار ترکیبی قوچان‌نژاد، جباری و تیموریان صاحب موقعیت شدند و تیموریان به سمت دروازه لبنان شوت زد اما این توپ با اختلاف از کنار دروازه لبنان به خارج رفت.

در دقیقه ۵۹ نور منصور در محوطه جریمه روی اشکان دژاگه خطا کرد و داور دومین پنالتی را به سود ایران اعلام کرد. جواد نکونام پشت توپ ایستاد و در دقیقه ۶۰ سومین گل ایران را به ثمر رساند.
در این صحنه نیشیمورای ژاپنی نور منصور را با کارت زرد دیگری جریمه و او را اخراج کرد.

دو دقیقه بعد بازهم دژاگه یک پاس گل به رضا قوچان‌نژاد داد و این بازیکن توانست برای چهارمین بار دروازه لبنان را باز کرد.
لبنانی‌ها پس از خوردن ۴ گل و ۱۰ نفره شدن توانی برای حمله به دورازه ایران نداشتند.

در ادامه مسعود شجاعی با جا گذاشتن دو مدافع لبنان با یک پاس به عقب توپ را به نکونام رساند و این بازیکن در دقیقه ۷۸ توانست با زدن پنجمین گل ایران، در این دیدار هت تریک کند.

پژمان منتظری از ایران، بلال شیخ و عنتر از لبنان  با کارت زرد نیشمورا داور ژاپنی مسابقه جریمه شد. نور منصور بازیکن لبنان در دقیقه ۵۹ بازی دومین کارت زرد را گرفت و اخراج شد.

شاگردان کارلوس کی روش که حریف دست و پا بسته ای را پیش رو می دیدند و به مراتب بهتر از دیدارهای قبل بازی کردند، در دقایق پایانی سعی در کنترل بازی داشتند و در نهایت موفق شدند اولین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا را با پیروزی به پایان برسانند. ایران در مقدماتی جام جهانی یک بر صفر به لبنان باخته بود تا این بار انتقام شیرینی از این تیم بگیرد.

در دیگر دیدار این گروه کویت در زمین تایلند ۳-۱ به پیروزی رسید.

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار بعدی این مرحله باید روز دوم فروردین ماه سال آینده در کویت به مصاف تیم ملی این کشور برود. سومین بازی ایران در این مرحله روز ۲۳ مهرماه ۹۲ برابر تایلند در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی در بیروت یک بر صفر برابر لبنان شکست خورده بود که پایگاه اینترنتی فیفا آن ناکامی را شکست تاریخی نامید اما امروز شرایط برای ما فرق کرد و ملی‌پوشان ایران با برد پرگل انتقام خوبی از شاگردان بوکر بگیرند.

*ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

رحمان احمدی، پژمان منتظری( از دقیقه ۶۹ محمد نصرتی)، سیدجلال حسینی، خسرو حیدری، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری( از دقیقه ۷۲ یعقوب کریمی)، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه( از دقیقه ۷۹ مهرداد اولادی) و رضا قوچان نژاد

سرمربی: کارلوس کی‌روش

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.