انجام مذاکرات با غرب به معنای اتمام حجت با آنها بود/ ایران حق دارد توافقنامه را فسخ کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون حقوقی مجلس هشتم گفت: از همان ابتدای راه مشخص بود که طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای حسن نیت نداشته و به تعهدات خود پایبند نخواهد بود اما انجام مذاکرات با آنها به عنوان اتمام حجت در جهت نشان دادن کشورمان به عنوان کشوری صلح‌طلب و منطقی بود.

“حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر”  در گفتگو با خبرنگار حقوقی ـ قضایی باشگاه خبرنگاران؛  با اشاره به نقض توافقنامه ژنو و تصویب تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، اظهار دشت: با توجه به اقدامات اخیر آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، کشورمان به لحاظ حقوق بین‌الملل، این حق را دارد که از عمل به تعهدات خود در توافقنامه ژنو سرباز زند.

وی ادامه داد: از آنجایی که آمریکا یک طرفه و با اعمال تحریم علیه ایران معاهده ژنو  را نقض کرده است، بنابراین از دیدگاه حقوق بین‌الملل دارای مسئولیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر افزود: از همان ابتدای راه مشخص بود که طرف غربی در مذاکرات حسن نیت نداشته و به تعهدات خود پایبند نخواهد بود اما انجام مذاکرات با آنها به عنوان اتمام حجت در جهت نشان دادن کشورمان به عنوان کشوری صلح‌طلب و منطقی بود.

عضو حقوقی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا به جای متعهد بودن به توافقات ژنو برخلاف آن عمل کرد و حتی با اعمال تحریم‌ها موجبات بی‌اعتمادی بیشتر کشورمان به آنها را فراهم کرد.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.