انفجار بزرگ رقابتهای پارالمپیک ۲۰۱۲ «استفان هاوکینگ»/افتتاحیه

رقابتهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن روز پنج‌شنبه، در جشنی با هدف تغییر درک جهانی از ناتوانی، با مراسم بزرگداشت پیروزی توانایی انسان در غلبه بر فرصتهای به نظر غیرممکن آغاز شد.

 

Stephen Hawking

 

در این مراسم پروفسور «استفان هاوکینگ»، فیزیکدان بزرگ انگلیسی که هیچگاه به عدم تحرک خود اجازه نداده که باعث عقب ماندن وی شود، در مرکز صحنه قرار گرفته و تماشاچیان را به سفری در زمان با تمرکز بر اکتشافات بزرگ علمی و همچنین مبارزه طولانی و اغلب دشوار برای برابری توسط فعالان و ورزشکاران از کارافتاده برد.

 

ورود «هاوکینگ» به این مراسم برای مردی که بیشتر در سالن‌های آکادمیک فعالیت دارد، تا حدی جالب بود. اما وی تقریبا به ستاره این نمایش تبدیل شد و با استفاده از یک صدای از پیش ضبط شده اظهار کرد: رو به بالا و به ستارگان نگاه کنید، نه به پائین و پاهای خود.

 

تلاش کنید تا آنچه را می‌بینید را به واقعیت تبدیل کنید. کنجکاو باشید. «هاوکینگ» مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک است، وضعیتی که پس از سال‌ها پیشرفت بیماری در بدن، او را به صورت یک فلج کامل درآورده‌ است.

 

روزنامه تلگراف به نقل از وی نوشت: از زمان آغاز تمدن، انسانها در تلاش برای درک نظم زیربنایی جهان بوده‌اند.

 

چرا جهان بدین گونه بوده و چرا اصلا به وجود آمده است.

 

با وجود گذراندن اکثر عمر خود بر روی ویلچر و صحبت از طریق یک رایانه هوشمند، جستجوی این فیزیکدان نظری برای اسرار جهان، او را یکی از مشهورترین دانشمندان جهان کرده است.

 

«هاوکینگ» زمانی اظهار کرده بود: من مطمئنم که از کارافتادگی من یکی از دلایل مشهور شدن من است.

 

مردم جذب نیروهای محدود فیزیکی من و طبیعت وسیع جهانی که با آن در مقابله هستم، شده‌اند..

منبع:ایسنا

جالب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.