انهدام اهداف توسط جنگنده‌های F14/ استقرار سامانه‌های مقابله با تهدیدات ارتفاع کم

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

با شلیک سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای ارتفاع کم قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) علیه پرنده‌های مهاجم نیروی نارنجی، مرحله سوم رزمایش مشترک سراسری مدافعان آسمان ولایت ۴ آغاز شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران iبه منطقه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴، در روز سوم از این رزمایش که از روز دوشنبه(۲۲ آبان‌ماه)، در بخش جنوبی، مرکزی و نیمه‌ی شرقی کشور با مشارکت یگان‌های مختلف نیروهای مسلح iبه فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال برگزاری است، طرح‌های مقابله با تهدیدات در ارتفاع کم iبه اجرا گذاشته شد.

در این مرحله، هواپیماهای با سرنشین و پهپادهای نیروی نارنجی با پرواز در ارتفاع کم، iبه حریم هوایی کشور تجاوز کرده و دیده‌بان‌ها و سامانه‌های الکترونیکی موجود در شبکه یکپارچه پدافندی، پس از کشف و رهگیری این اهداف با اقدام تاکتیکی iبه موقع علیه آن‌ها سبب انهدام تعدادی از هواپیماهای نیروهای نارنجی شده و سایر پرنده‌های مهاجم از صحنه نبرد متواری شدند.

استفاده از آتش‌بارهای توپخانه‌ای برای ایجاد حجم وسیع آتش، سلاح‌های دوش‌پرتاب و سامانه‌های موشکی ارتفاع کم، از دیگر اقدامات تاکتیکی روز سوم رزمایش خواهد بود.

گفتنی است، جنگنده‌های F14 و F4 نیروی هوایی ارتش که در قالب نیروی آبی حضور داشتند، با انجام چندین مرحله عملیات سوخت‌گیری و با هدایت سامانه‌های راداری، اهداف مشخص شده را در شب قبل رهگیری و منهدم کردند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.