انگلستان ـ فرانسه؛ تکرار تاریخ

جام جم آنلاین: ساعت ۲۰:۳۰ امشب و پس از هشت سال، تاریخ برای فرانسه و انگلستان تکرار می‌شود. آنها در نخستین دور مرحله گروهی یورو ۲۰۰۴ هم به مصاف یکدیگر رفتند که آن بازی را فرانسوی‌ها ۲ بر یک بردند. آخرین رویارویـی دو تیم انگلیس و فرانسه هم به همان بازی برمی‌گردد.

این دو تیم یک بار دیگر هم در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا رودرروی یکدیگر قرار گرفتند، دیداری که در سال ۱۹۹۲ با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اما در مجموع کفه ترازو در آمار بازی‌های مستقیم دو تیم به نفع فرانسه سنگینی می‌کند. خروس‌ها در هر سه بازی آخرشان مقابل انگلیس پیروز بوده‌اند و در پنج بازی آخر هم چهار برد و یک تساوی در کارنامه‌شان دیده می‌شود. در مقابل از آخرین برد انگلیس در برابر فرانسه که با تک گل آلن شیرر به دست آمد ۱۵ سال می‌گذرد.

نکته جالب دیگر این‌که انگلیسی‌ها طی هفت دوره حضور خود در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا، هیچ گاه در بازی‌های اولشان پیروز نبوده‌اند و سه تساوی و چهار باخت از این بازی‌ها نصیب‌شان شده است.

حال باید دید روی هاجسون می‌تواند در بازی امشب به همه این آمارهای ناامیدکننده پایان دهد یا خیر، اتفاقی که در غیاب وین رونی، تا حدودی دشوار به نظر می‌رسد.

انگلستان بهترین مهاجمش را به دلیل محرومیت در دو بازی نخست در اختیار ندارد و هاجسون مجبور است در نوک حمله به اندی کارول و دنی ولبک اعتماد کند.

در مقابل لوران بلان، سرمربی فرانسه، بهترین مهاجمشان، کریم بنزما را در آرمانی‌ترین شرایط در اختیار دارد و امیدوار است با درخشش او و سایر بازیکنان فرانسه، بعد از برتی فوگتس، دومین مربی تاریخ لقب بگیرد که هم در زمان بازیگری و هم در کسوت مربی قهرمان یورو شده است.

در دیگر بازی امشب دو تیم اکراین و سوئد از ساعت ۲۳:۱۵ به مصاف هم می‌روند.

نتایج بازی‌های گروه B:

هلند صفر ـ دانمارک یک‌/‌ گل: مایکل کرون دلی ۲۴

آلمان یک ـ پرتغال صفر‌/‌ گل: ماریو گومز ۷۳

شکست برزیل با درخشش مسی

در حالی که تب یورو همه جا را فرا گرفته است، دو قدرت بزرگ فوتبال جهان، آرژانتین و برزیل شنبه شب در حضور نزدیک به ۸۲ هزار تماشاگر در ورزشگاه مت‌لایف نیویورک به مصاف هم رفتند؛ دیداری که با درخشش لیونل مسی با برتری ۴ بر ۳ آبی و سفیدها به پایان رسید.

در این بازی روملو در دقیقه ۳۲ برزیل را پیش انداخت، اما لیونل مسی در دقایق ۳۱، ۳۴ و ۸۴ برای آرژانتین گلزنی کرد تا بازی با برتری این تیم به پایان برسد. دیگر گل آرژانتین را اسکار در دقیقه ۵۶ به ثمر رساند و برای برزیل هم هالک در دقیقه ۷۲ گلزنی کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.