اهتزاز بزرگ ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز تپه‌های عباس آباد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر مونسان با بیان این مطلب افزود: محل استقرار برج پرچم به گونه ای در نظر گرفته شده که مشرف به مقبره الشهدا و باغ موزه دفاع مقدس بوده و با توجه به جایگاه رفیع شهدا آماده شده است.

وی ادامه داد: صفه پرچم در یکی از مرتفع ترین قسمت های بوستان طالقانی واقع شده که شامل برج پرچم ، مسیر و پل دسترسی ، تجهیزات جانبی و محل استقرار کادر فنی است . هم اکنون ارتفاع برج پرچم به ۱۵۰ متر رسیده و این پرچم سومین برج پرچم بلند جهان است که در هفته دفاع مقدس به منظور پاسداشت دلاورمردی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به بهره برداری می رسد.

به گفته مونسان، ازتجهیزات به کار رفته در این پروژه می توان به سامانه نگهدارنده و بالا بر پرچم ، دوربین ضد لرزش ، دستگاه هوا سنج ، صاعقه گیر و چراغ هشدار هواپیما اشاره کرد .

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اجرای پایه ای با ارتفاع ۱۵۰ متر، به مفهوم به اهتزاز در آوردن پرچمی به وسعت ۱۰۰۰ متر مربع خواهد بود . پرچم مورد نظر از پارچه مقاوم تهیه شده و با سرعت باد ۷ متر در ثانیه به اهتزاز در می آید . حدود ۲۰۰ تن وزنه خود پایه است . فونداسیون دایره شکل به قطر ۱۶ متر قرار گرفته و برای ساختن آن از فولاد ی به نام ST52استفاده کردیم که بسیار مقاوم و در عین حال انعطاف پذیر است .

وی در ادامه تصریح کرد: نصب قطعات ۱ تا ۶ توسط جرثقیل ۳۶۰ تن و از ۶ تا ۱۵ بوسیله تاور کرین MD500 انجام شده است . نوع سازه پایه پرچم، مخروطی فولادی است واین از نظر فنی بسیار مهم و پیچیده است که طی کمتر از ۵ ماه از آغاز عملیات اجرایی به مرحله نصب رسیدیم و مایه مباهات است که تمامی عملیات طراحی و اجرا توسط مهندسان و متخصصان ایرانی انجام شده و نصب آن توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اجرا شده است .

مونسان با بیان اینکه ادای احترام به پرچم همیشه و در همه کشورها از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و برافراشتگی آن با تکیه بر مذهب و فرهنگ نزد همه ملت ها اعتبار و اهمیت خاص دارد، گفت: طرح احداث برج پرچم، علاوه بر تکیه بر مفاهیمی که گفته شد دلایل مهم دیگری از جمله ادای احترام به پرچم ، استفاده از توان و دانش فنی مهندسان کشور و نمایش اقتدار ملی آنان را شامل می شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اضافه کرد: این پروژه به عنوان یک نماد شهری ، نماد مرکز فرهنگی جهان اسلام را نیز در بر دارد که روبه روی باغ موزه دفاع مقدس و جنب بوستان طالقانی نصب می شود.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.