اولین کنفرانس بین‌المللی سلامت الکترونیک از فردا آغاز به کار می‌کند

۰۸م آذر ،

با حضور جمعی از دانشمندان برجسته بین‌المللی؛

اولین کنفرانس بین‌المللی سلامت الکترونیک، از پنج‌شنبه ۹ آذرماه با حضور رئیس کل، معاونان و مسؤولان سازمان نظام پزشکی و جمعی از دانشمندان و پژوهشگران بین‌المللی در تهران آغاز می‌شود.

 به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر پیام حنفی‌زاده، دبیر علمی کنفرانس با اعلام این خبر گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی سلامت الکترونیک با هدف انتشار یافتن و گسترش دانش سلامت الکترونیکی، ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقات بین‌المللی به محققان ایرانی، تبادل نظر و اندیشه میان محققان داخلی و خارجی و انعکاس دستاوردهای تحقیقات داخلی به محققان خارجی توسط سازمان نظام پزشکی کشور با همکاری با همکاری سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت و تعدادی از دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و مؤسسات علمی و تحقیقاتی داخلی و خارجی، نهم و دهم آذرماه سال جاری در هتل‌ المپیک تهران برگزار می‌شود.

به گفته وی بعضی از محورهای مهم این همایش عبارتند از مدل‌های کسب و کار در سلامت الکترونیک (در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه)، چالش‌های برنامه سلامت الکترونیک، پردازش داده و اطلاعات سلامت (داده کاوی در پزشکی، وب کاوی، معنا کاوی و پرونده‌ها و پایگاه سلامت)، سیستم‌های سلامت همراه، سلامت الکترونیک و مدیریت اطلاعات بیوانفورماتیک و انفورماتیک پزشکی، بازآموزی و آموزش سلامت الکترونیک در حوزه سلامت، خدمات الکترونیکی در حوزه سلامت، شبکه‌های الکترونیکی اجتماعی، مشاوره و سلامت، روبات و تجهیزات سلامت الکترونیک، اخلاق پزشکی، استاندارد و قوانین سلامت الکترونیک، سلامت الکترونیک و فن‌آوری علوم شناختی، فن‌آوری و آینده‌نگری در سلامت الکترونیک، زیر ساخت‌های فن‌آوری اطلاعات در سلامت الکترونیک، سیستم‌های پشتیبان تصمیم‌گیری بالینی و چالش‌های اجرای آن در نظام سلامت و بهترین تجربه‌های اجرایی در سلامت الکترونیک.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: بیش از ۲۴۰ مقاله تخصصی داخلی و خارجی به دبیرخانه کنفرانس واصل شده و مقالات پذیرفته شده به زبان انگلیسی در مجله International Journal of Healthcare Information Systems and Informatics و International Journal of Hospital Research به چاپ خواهند رسید. همچنین مجموعه مقالات این کنفرانس در پایگاه اطلاع‌رسانی SID نمایه خواهند شد.

وی افزود: برنده بهترین مقاله کنفرانس بین‌المللی سلامت الکترونیک به مدت شش ماه به پایگاه اطلاعات Info-Sci Journal دسترسی رایگان خواهد داشت به طوری که امکان ارتقای دسترسی به تمام محصولات این انتشار یافتنات میسر خواهد بود.

دکتر حنفی‌زاده خاطرنشان کرد: در این کنگره ۱۴ پانل در نظر گرفته شده که در هر پانل یک میهمان و استاد بین‌المللی حضور خواهد داشت. همچنین ۷ کارگاه تخصصی و ۶ سخنرانی علمی توسط دانشمندان بین‌المللی به شرکت‌کنندگان این کنگره ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به حضور تعدادی از اساتید برجسته حوزه سلامت الکترونیک در این کنگره گفت: پروفسور جوزف تن از دانشگاه مک مستر کانادا، پروفسور آدیتیا گوش از دانشگاه ولونگونگ استرالیا به عنوان سخنرانان کلیدی و پروفسور علیرضا منتظمی استاد دانشگاه مک مستر کانادا در میزگرد تخصصی این همایش حضور خواهند داشت. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.