اولین جشنواره مد ولباس دانشگاهی دهه فجر برگزار می‌شود

۲۲م آذر ،

معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم خبر داد

معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم گفت: دانشگاه تهران میزبان اولین جشنواره مد و لباس دانشگاهی ایران است که دهه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، غلامرضا خواجه سروی دربارهٔ برگزاری اولین جشنواره مد ولباس دانشگاهی جشنواره گفت: برگزار کننده این جشنواره، دانشگاه فنی حرفه ای خواهد بود که از امکانات خوبی برخوردار است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره‌ها  افزود: دانشگاه فنی حرفه‌ای در این جشنواره ظرفیت دانشگاه را به بازار تولید و فروش متصل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌هایی به صنعت لباس اختصاص داده می گردد، تصریح کرد: با برطرف شدن مشکلات مالی دانشگاه تهران، اولین جشنواره مد و لباس دانشگاهی ایران دهه فجر برگزار می گردد.

خواجه‌سروی با اشاره به حمایت‌های وزارت علوم از دانشگاه‌هایی که در طراحی لباس و پوشش ایرانی فعالند، گفت: دانشگاه‌هایی که در زمینه طراحی پوشش ایرانی فعال باشند، در ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها که بخش عفاف و حجاب نسبت به سایر مؤلفه‌ها از وزن بالاتری برخوردار است، رتبه بالاتری کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه امکان ارتقا این دانشگاه‌ها وجود دارد، افزود: از سال آینده تحصیلی تلاشمان بر این است که دانشگاه‌ها بر مبنای رتبه یا نمره‌ای که در ارزیابی می‌آورند کمک مالی شوند.

خواجه سروی با یادآوری برگزاری اولین جشنواره مد و لباس دانشگاهی در دهه فجر در دانشگاه تهران، گفت: تلاش می‌شود دانشگاه‌های برتر در این جشنواره را به حوزه صنعت متصل کنیم که این هم به نفع دانشگاه‌هاست و هم اینکه ما از آنها تقدیر کرده‌ایم.

به گفته این مقام آگاه به نمایش گذاشتن دستاوردهای دانشگاه های طراحی لباس ، ارائه طرح های مطلوب مطابق با ارزش های اسلامی در عین تنوع در دانشگاه ها و کشور از اهداف برگزاری این طرح است.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.