اولین واکنش به خبر منتشر شده درباره فشار روسیه بر ایران/ بروجردی: ترفند رسانه های غربی برای تاثیر گذاری بر روابط ایران و روسیه است

به گزارش خبرآنلاین، بعد از آنکه یکی از روزنامه های روسی از درخواست مقامات روسیه برای باز پس گیری شکایت ایران درباره دریافت غرامت موشک های اس ۳۰۰ خبر دادند، این خبر با واکنش منفی کاربران خبرآنلاین مواجه شد هر چند مقامات رسمی دستگاه دیپلماسی واکنشی در این زمینه نشان ندادند.
اس-۳۰۰ یک سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد است که درسال ۸۷ مقامات نظامی ایران قرارداد خرید آن از روسیه را با این کشور ثبت کردند اما در نهایت روسیه« به دلیل فشار آمریکا» از تحویل آن به ایران خودداری کرد.
اما علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه موضوع اس ۳۰۰ و شکایت ایران از روسیه در این باره، مراحل قانونی خود را طی می‌کند و دو کشور در این زمینه بارها با یکدیگر مذاکره کرده‌اند، افزود: با توجه به همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف از جمله مواضع مشترک درباره تحولات سوریه و موضوعات هسته‌ای، عناصر مخالف این روابط و همکاری‌ها برای  «تاثیرگذاری منفی بر این روند» سوژه‌سازی می‌کنند.
وی در عین حال در گفت وگو با خانه ملت، تصریح کرده است: موضوع اس ۳۰۰ یک پروسه شناخته شده و حقوقی را طی می‌کند و به طور طبیعی ارتباطی با سایر مسائل ندارد و هر گونه نظری از سوی روس‌ها در این زمینه در قالب مذاکرات دو کشور قابل بررسی است .
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، تصریح کرد: ایران معتقد است که چنین موج تبلیغاتی با هدف تاثیرگذاری بر روند مثبت همکاری دو کشور در راستای منافع آمریکا است و نباید در زمین دشمن بازی کرد.
/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.