اوکراین به دنبال شگفتی برابر انگلیس/کار ساده فرانسه برابر سوئد حذف شده

خبرگزاری آریا – در دیدار پایانی گروه چهارم یورو ۲۰۱۲ اوکراین در صورت پیروزی بر انگلیس می تواند به مرحله بعد برود. در دیگر دیدار فرانسه با شکست سوئد حذف شده می تواند صدرنشین گروه شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، دیدار نهایی گروه چهارم یورو ۲۰۱۲ بین تیم های انگلیس با اوکراین و فرانسه با سوئد انجام خواهد شد.

اوکراین به دنبال شگفتی برابر انگلیس
وین رونی در این دیدار پس از تحمل ۲ جلسه محرومیت خود می تواند برای تیم ملی کشورش به میدان برود. او در اکتبر گذشته به دلیل دریافت کارت قرمز در دیدار با مونته نگرو با ۳ جلسه محرومیت از سوی یوفا روبه رو شده بود که با اعتراض به این حکم به ۲ جلسه کاهش پیدا کرد. البته انگلیسی ها در دیدار با اوکراین نمی توانند خیالشان بابت محرومیت راحت باشد زیرا بازیکنانی مانند الکس اوکسلید چمبرلین، اشلی یانگ و جیمز میلنر کارت زرد گرفته اند و اگر در این دیدار با جریمه شخصی روبه رو شوند، از حضور در دیدار بعدی تیمشان محروم خواهند شد.
انگلیس پس از شکست دادن سوئد با نتیجه ۳ بر ۲، پیش از آن در ۷ دیدار پیاپی نتوانسته بودند این تیم را در تورنمنت های معتبر مغلوب کند. آنها بدون شک با این پیروزی با روحیه ای دو چندان به مصاف اوکراین میزبان خواهند رفت.
آنگلوساکسون ها در یورو ۲۰۱۲ با ترکیبی بسیار جوان حضور پیدا کرده اند به شکلی که  تمام گلزنان این تیم تاکنون همگی کمتر از ۲۴ سال سن دارند.
انگلیسی ها در هیچ یک از جام های ملت های اروپا در دیدار نخست خود پیروز نشده اند ولی در در چهار حضور اخیر خود در یورو توانسته اند به دور حذفی این جام راه پیدا کنند.
در ۱۵ دیداری که انگلیسی ها گل نخست را وارد دروازه حریف کرده اند، تنها ۷ دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته اند. آنها در یورو ۲۰۱۲ نیز در حالی که گل نخست برابر فرانسه را وارد دروازه کردند، در پایان با نتیجه یک بر یک متوقف شدند.
اشلی کول، مدافع تیم ملی انگلیس در حالی برابر تیم ملی اوکراین قرار می گیرد که هیچ گلی در ۹۶ دیدار پیاپی برای تیم کشورش به ثمر نرسانده است. دومین نفر در این فهرست گری نویل است که در ۸۵ دیدار پیاپی گل نزده بود.
در سوی دیگر این میدان اوکراین میزبان ایستاده که با ۳ امتیاز و ایستادن در رتبه سوم جدول، چشم به پیروزی برابر انگلیس و صعود به مرحله حذفی دارد. البته آنها در ۱۴ دیدار پیشین خود ۷ دیدار را با شکست پشت سر گذاشته اند.
در ترکیب اوکراین نیز یون سلین و آناتولی تیموشچوک نیز کارت زرد دارند و تنها یک کارت با محرومیت در دور بعد فاصله دارند.
تیم ملی فوتبال اوکراین از ابتدای سال ۲۰۱۰ تاکنون ۳ بار سرمربی خود را تغییر داده است. مایرون مارکویچ و یوری کالیتوینتسف پیش از اولگ بلوخین مدتی هدایت تیم ملی اوکراین را به عهده داشته اند.
آندری شوچنکو در اکتبر ۲۰۱۰ در دیدار دوستانه برابر کانادا به نخستین بازیکنی تبدیل شد که ۱۰۰ بازی ملی در تیم ملی اوکراین انجام داده است. ۳ روز بعد و در دیدار با برزیل، آناتولی تیموشچوک نیز یکصدمین بازی ملی خود را انجام داد.

کار ساده فرانسه برابر سوئد حذف شده
تیم ملی فوتبال فرانسه در حالی به دیدار سوئد می رود که این تیم با پذیرفتن ۲ شکست پیاپی برابر انگلیس و اوکراین از یورو ۲۰۱۲ حذف شده است و ممکن است برابر فرانسه با ترکیب جوان تری به میدان برود. در این حالت فرانسوی ها می توانند با یک پیروزی آسان برابر این تیم به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شوند.
سوئد پیش از یورو ۲۰۱۲ تمامی دیدارهای دوستانه خود را با پیروزی پشت سر گذاشته ولی در ۱۳ دیدار اخیر خود در یوروها تنها در ۲ دیدار توانسته حریف خود را مغلوب کند.
اولاف ملبرگ با ۳۴ سال و ۲۸۶ روز تبدیل به مسن ترین بازیکن تیم ملی سوئد شد که توانسته در جام ملت های اروپا گل بزند. او رکورد هنریک لارسن با ۳۲ سال و ۲۷۶ روز را پشت سر گذاشت.
تا پیش از یورو ۲۰۱۲ سوئدی ها هیچ گاه زمانی که گل نخست بازی را به ثمر رسانده بودند شکست نخوردند ولی در این تورنمنت در حالی که در ۲ دیدار خود توانستند از حریف پیش بیفتند، در پایان تیم شکست خورده لقب گرفتند.
زلاتان ایبراهیموویچ پیش از شکست برابر انگلیس در ۴ دیدار پیشین تیمش برابر حریفان گل زده بود.
راسموس الم، کیم کالستروم، یوناس اولسن، آندرس اسونسن و اولاف ملبرگ پیش از دیدار با فرانسه کارت زرد گرفته اند.
سوئدی ها در دیدارهای مقدماتی یورو ۲۰۱۲ با به ثمر رساندن ۳۱ گل، پس از هلند (۳۷) و آلمان (۳۴) بهترین خط حمله را به خود اختصاص داده بودند.
در سوی دیگر این میدان فرانسه ای ایستاده که در ۲۳ دیدار گذشته خود هرگز شکست نخورده است. آخرین شکست آنها به دیدار برابر بلاروس در سپتامبر (شهریور) ۲۰۱۰ باز می گردد.
ژرمی منز، متیو دبوشی و فیلیپ مکسز بازیکنانی هستند که در صورت دریافت کارت زرد برابر سوئد نمی توانند در دیدار بعدی فرانسه شرکت کنند.
پیروزی فرانسه در دیدار با اوکراین به ۸ دیدار بدون پیروزی آنها در تورنمنت های بزرگ پایان داد. آخرین پیروزی خروس ها به جام جهانی ۲۰۰۶ باز می گشت، جایی که آنها پرتغال را مغلوب کرده بودند. آنها با این پیروزی رکورد دیگری را نیز جابه جا کردند. فرانسه پیش از این در هیچ دیداری که میشل پلاتینی و زین الدین زیدان در آن نبودند نتوانسته بود پیروز شود.
شکست دادن اوکراین با ۲ گل موجب شد رکورد فرانسه در نزدن بیشتر از ۲ گل نیز شکسته شود. آخرین باری که آنها بیش از یک گل زده بودند به شکست ۳ بر یک اسپانیا در جام جهانی ۲۰۰۶ باز می گشت.
لورن بلان که در این دوره هدایت فرانسه را به عهده دارد، به عنوان بازیکن نیز این تیم را در یورو همراهی کرده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.