ایران سلاح اتمی نمی سازد

جام جم آنلاین: یک مقام امنیت ملی آمریکا جنجال رسانه‌ای رسانه‌های صهیونیستی درباره پیشرفت‌های تسلیحات اتمی ایران را رد کرد و گفت: ایران درآستانه دستیابی به سلاح اتمی قرار ندارد.

ین خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی ادعا کردند باراک اوباما گزارشی از «برآورد‌های اطلاعات ملی» آمریکا دریافت کرده که موجب شده است نظر این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران کاملاً با نظر مقامات رژیم صهیونیستی مشابه شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا کرده بودند این گزارش از «برآوردهای اطلاعات ملّی» آمریکا از پیشرفت‌های «مهم» و «شگفت‌انگیز» ایران در مسیر دستیابی به سلاح‌های اتمی پرده بر می‌داشت.

پس از این اخبار رسانه‌های رژیم صهیونیستی، «ایهود باراک»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت گزارش جدیدی که باراک اوباما دریافت کرده است احتمالاً چیزی فراتر از گزارش «برآوردهای اطلاعات ملّی» است.

دعوت برای کاندیداتوری خاتمی

جمعی از اعضای مجمع نمایندگان ادوار و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، در دیدار با سیدمحمد خاتمی، از وی برای کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری دعوت کردند.

محمد محمدرضایی از نمایندگان ادوار مجلس، با اعلام این خبر گفت: در روز سه شنبه نشستی با حضور اعضای شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار و نمایندگانی از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در محل دفتر سیدمحمد خاتمی برگزار شد که در آن، چگونگی حضور یا عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه اخیر حاضران عمدتا شرایط کشور را برای حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات آینده به عنوان تنها کاندیدای اصلاح‌طلبان که می‌تواند اجماع و اتفاق نظری بین آنها به وجود بیاورد، مهیا می‌دیدند.

کمک علنی انگلیس به تروریستها

در حالی که بحران سوریه با کمکهای نظامی به مخالفان تشدید شده است، وزیر خارجه انگلیس از کمک پنج میلیون پوندی دولت لندن به گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد سوریه خبر داد.

به گزارش بی بی سی فارسی ، “ویلیام هیگ” اعلام کرد: کمکهای مالی به ارتش آزاد سوریه در راستای تهیه تجهیزات مخابراتی و مواد دارویی صورت می پذیرد.

البته وزیر خارجه انگلیس در ادامه با ادعای حمایت از دموکراسی در سوریه، مدعی شد: سیاست دولت انگلیس درباره سوریه تغییری نکرده و ما اقدامی در زمینه کمک تسلیحاتی به ارتش آزاد سوریه انجام نداده ایم.

منطقه پرواز ممنوع

یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد که احتمال اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه منتفی نیست و این کار ممکن است انجام بشود.

رویترز نوشت: جان برنان، مشاور ارشد کاخ سفید در امور ضدتروریستی احتمال برقرای منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را رد نکرد و گفت که خود او نیز از رئیس جمهوری آمریکا نخواسته است که از هیچ گزینه‌ای علیه حکومت سوریه صرف‌نظر نشود.

سخنان برمن در شرایطی است که کاخ سفید این روزها بر پشتیبانی خود از مخالفان حکومت سوریه افزوده است و در حال برنامه‌ریزی برای دوران پس از بشار اسد است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.