اکس باکس وان ۱۰ برابر قوی‌تر از X360 + پیچ و خم قانونی

۲۹خردادماه،

با توجه به نقل از‌های اخیر مایکروسافت، Xbox One نزدیک به ۱۰ برابر قوی‌تر از کنسول قبلی یعنی Xbox 360 است اما با این حال حدود ۳۳٪ در مواردی از PlayStation 4 ضعیف‌تر است.
 
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در بیانات غیر رسمی فیل اسپنسر، مدیر بخش Microsoft Studios شرکت مایکروسافت، آمده است بدون احتساب سیستم ابری این کنسول، Xbox One قدرتی معادل ۱۰ کنسول اکس‌باکس ۳۶۰ را دارد.
 
این آمار چندان رسمی نیست و هنوز هم مایکروسافت آمار دقیقی از سخت افزار کنسول ارائه نداده است در حالی که سونی دقیقا در مورد سخت افزار کنسول خود با رسانه‌ها صادقانه برخورد کرده و هر آنچه که لازم بوده در اختیار مردم قرار گرفته است.
 
دو شب پیش، وی در اجرای تلویزیونی جیمی فالون اعلام کرده بود که Xbox One حدودا ۳ برابر از کنسول پیشین قوی‌تر است اما وی سریعا در توئیتر خود شفاف سازی کرد و اعلام کرد این رقم اشتباه بیان شده. قدرت ۱۰ برابری تنها بخاطر سخت افزار کنسول است و هنوز اعلام نشده که سیستم ابری چقدر می‌تواند به قدرت پردازش کنسول بیافزاید.
 
همزمان با نمایشگاه E3، دو نماینده کنگره آمریکا، پرونده‌ای علیه DVRها با دوربین‌های داخلی با نام "ما اعمال شما را تماشا می‌کنیم" تهیه کردند. این پرونده صرفا جهت محافظت از حریم خصوصی آمریکایی‌ها تهیه شده و اصولا ارتباط مستقیمی با کنسول تازه مایکروسافت و دوربین همیشه آماده به کار آن ندارد اما مسلما با توجه به بندهای این قانون و ویژگی‌های اکس‌باکس وان و کینکت، این دستگاه هم شامل این قانون می‌شود.
 
پیش از این نیز دولت آلمان واکنش تندی به کینکت نشان داده بود و آن را ابزار جاسوسی خوانده بود. مایکروسافت همواره این شایعات را رد می‌کند و می‌گوید اکس‌باکس وان در خالت خاموش در حالت کمترین میزان مصرف قرار دارد و تنها با دستور Xbox On، کنسول روشن می‌شود.
 
نمایشگاه گیمزکام آلمان نزدیک است و احتمالا مایکروسافت آخرین شانس خود را برای نمایش عمومی گسترده در آلمان خواهد داشت. سیاست‌های به نظر نادرست مایکروسافت تا اینجای کار آسیب بسیاری به برند اکس‌باکس رسانده و باید منتظر ماند و دید شرکت‌های بازی‌سازی برای نسل بعد خود چه قوانینی را اتخاذ خواهند کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.