ایران در رتبه ۱۱۸ جهان از نظر آسانی پیدا کردن کار قرار دارد



تاریخ انتشار: ۲۵ April 2016 | 10:30 am

رتبه ایران از نظر سهولت کسب و کار در دنیا

گزارش بانک جهانی از فرایند شروع کسب و کار در سال گذشته میلادی نشان می دهد ایران با نمره۵۷٫۴۴ در رتبه ۱۱۸ از نظر سهولت شروع یک کسب و کار قرار دارد.

رتبه ایران در گزارش بانک جهانی از نظر سهولت کسب و کار در دنیا

بانک جهانی در جدیترین گزارش سهولت شروع یک کسب و کار در بین ۱۸۹ کشور جهان را منتشر کرد. نگاهی گذرا به فهرست  منتشر شده نشان می دهد که ۳۰ اقتصاد برتر این گزارش کشورهایی با قوانین کم نیستند بلکه کشورهایی هستند با قوانین کارآمد که مجوز  انجام فعالیت های اقتصادی را به صورت کارآمد و شفاف در عین حمایت از منفعت عمومی ارائه می دهند. همچنین در این گزارش آمده است کشور هایی که در رتبه های بالای این فهرست قرار دارند در دیگر گزارش های آماری جهانی مانند شاخص رقایت پذیری جهانی و شاخص ادراک فساد در رتبه های بالاتر قرار می گیرند.

در این گزارش کشور های سنگاپور، نیوزلند،دانمارک،کره جنوبی، هنگ کونگ در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند.ایران با نمره ۵۷٫۴۴ در رتبه ۱۱۸ جهان جای دارد. سودان جنوبی لیبی و اریتره در رده ای پایین این رتبه بندی قرار دارند.گفتنی است بانک جهانی در رتبه بندی کشور ها از معیارهایی مانند حداقل زمان،هزینه و سرمایه لازم برای شروع یک کسب و کار ، زمان و هزینه دسترسی به برق، هزینه های انتقال سرمایه، فرایند رسیدگی به مراحل قضایی و … را مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

منبع: خبرآنلاین

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.