ایران یکی از بهترین تولیدکنندگان دندان مصنوعی / واردات بی‌رویه مواد داخل دندان

۱۳م آذر ،

arash khamooshi (20 of 27)-1.jpg

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم دندانپزشکی گفت: مواد اولیه و تجهیزات دندانپزشکی در اولویت پنجم قرار گرفته بود که در جلسه‌ای که با وزیر صنعت و تجارت داشتیم ایشان دستور به تغییر اولویت و قرار گرفتن آنها در اولویت دوم دادند.

رضا لیلاز مهرآبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در ایران لوازم دندانپزشکی تولید می‌شود اما در تولید همه بخش‌های آن وارد نشده ایم. به طور مثال می توان به تولید یونیت صندلی اشاره کرد که بسیار هم پیشرفت داشته‌ایم و در کنار تولید با اضافه کردن سرهای توربین و سرهای آنت به یونیت صندلی و تکمیل، آن را به کشورهای بلوک شرق، روسیه، تاجیکستان و آلمان صادر می‌کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری و کسب دانش فنی برای به دست آوردن بازارهای هدف گفت: واردات نقش به سزایی در تولید این محصولات به سبب نبود سرمایه‌گذاری و دانش فنی دارند که با واردات شیر برقی، سرهای توربینی و شلنگ های توربینی تولیدات داخلی تکمیل می شوند. البته تولید با حجم بالا و ورود به تولید بعضی از محصولات نیاز به داشتن بازار هدف است.

او ادامه داد: اکثر مواد اولیه دندانپزشکی وارداتی است. در کنار واردات، واحدهای داخلی به تولید مواد داخل دندان می پردازند که حجم چشمگیری نیست اما یکی از بهترین تولید کنندگان دندان های مصنوعی یک شرکت خصوصی ایرانی است که بین چند شرکت بزرگ صادر کننده جهان قرار دارد. بعضی از وارد کنندگان به سوی واردات مواد بی کیفیت چینی رفته اند که سبب کاهش طول عمر دندان شده است. ضمن این‌که واردات بی رویه مواد داخل دندان سبب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم دندانپزشکی خاطرنشان کرد: با تعیین ارز مبادلاتی به عنوان ارز واردات قیمت محصولات وارداتی افزایش و حجم واردات کاهش یافته است. در حال حاضر ۱۳۵ درصد قبل باید هزینه شود تا حجم قبل وسایل را به کشور وارد کنیم. ۱۰۰درصد این مبلغ هزینه تغییر ارز مبادلاتی به جای ارز مرجع، ۳۰ درصد سپرده در بانک و پنج درصد کامزد بانک است.

مهرآبادی در پایان پیشنهاد کرد: دندانپزشکان سعی کنند از نمایندگان معتبر مواد مصرفی خود را خریداری کنند تا رضایت مریضان را جلب کنند چون استفاده از مواد مصرفی بی کیفیت سبب خرابی دوباره دندان و از بین رفتن مواد مصرفی در دندان می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.