این بدترین قرعه ممکن است

گردآوری توسط گروه ورزش سایت خبری ممتاز نیوز

اولین واکنش بازیکنان بارسلونا در مورد تقابل با سیتی

این بدترین قرعه ممکن است

چهارشنبه ۲۶ آذر ۰

فوتبال جهان > لیگ قهرمانان اروپا – بعد از قرعه‌کشی بازی‌های دور بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، مشخص شد که بارسا باید در مرحله یک‌هشتم پایانی مقابل منچسترسیتی به میدان برود.

آبی‌اناری‌ها گرچه در گفت‌وگو با رسانه‌ها در این باره اظهار‌نظر نکردند ولی شاگردان انریکه با حساسیت ویژه‌ای از طریق تلویزیون به تماشای مراسم قرعه‌کشی نشسته بودند و بعد از مشخص شدن قرعه تیم‌شان با نگرانی خاصی به فکر فرورفتند. اولین واکنش بازیکنان بارسا، نوعی حس نگرانی و غصه بود. هیچ یک از بازیکنان بارسا دوست نداشتند که تیم‌شان به سیتی یا یوونتوس بخورد و دلیلش هم قدرت زیاد این دو تیم و آمادگی فوتبالی بالای آنهاست.

حریفان به مراتب ساده‌تری نیز در گلدان دیگر قرار داشتند که همه، از جمله بارسایی‌ها ترجیح می‌دادند تا در دور یک‌هشتم به آنها بخورند ولی سخت‌ترین قرعه ممکن برای بارسا درآمد و بدتر از آن این است که بازی برگشت بارسا مقابل سیتی، سه روز قبل از بازی حساس آنها در ال‌کلاسیکو مقابل رئال‌مادرید برگزار می‌شود. به نوشته رسانه‌های اسپانیایی تعدادی از بازیکنان باتجربه‌تر بارسا در محفلی خصوصی در این باره گفتند: «سیتی بدترین تیمی بود که می‌توانست به ما بخورد.» این اولین واکنش بازیکنان بارسا بود که با ترس و نگرانی همراه بود ولی بعد از آن تدریجاً شاگردان انریکه به نیمه پر لیوان نگریستند. آنها سال قبل توانسته بودند سیتی را از گردونه رقابت‌ها حذف کنند و امسال هم انجام این کار نشدنی نیست.

گواردیولا: به حریف رحم نخواهیم کرد
سرمربی بایرن‌مونیخ تأکید کرد که تیمش کار سختی برابر شاختار دارد اما بازیکنانش به حریف رحم نخواهند کرد. پپ گواردیولا در مصاحبه با روزنامه بیلد گفته:«تا الان بایرن‌مونیخ با شاختار بازی نکرده است. این تیم یکی از بهترین مربیان را در جهان دارد. در این تیم بازیکنان بزرگی هم بازی می‌کنند. بایرن‌مونیخ برای پیروزی به میدان می‌رود و می‌خواهد به دور بعد صعود کند. این تیم اوکراینی تنها در آدریانو خلاصه نمی‌شود. اشتباه می‌کند کسی که فکر می‌کند بایرن‌مونیخ کار راحتی پیش‌رو دارد. هیچ دیداری در لیگ قهرمانان اروپا راحت نیست. با این حال به حریف رحم نخواهیم کرد.»

رمزی خوشحالِ خوشحال

هافبک ۲۳ ساله توپچی‌های لندن از اینکه تیمش حریف موناکو در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان شده، ابراز رضایت کرد. آرون رمزی در صفحه شخصی «توئیترش» نوشته: «موناکو! مطمئنم هواداران ما از سفر به موناکو لذت خواهند برد. موناکو جای خوبی است و قرعه فوق‌‌‌العاده‌ای بود.»

آلگری به دنبال انتقام‌گیری
سرمربی یووه امیدوار است تیمش بتواند انتقام سال ۱۹۹۷ را از دورتموند در لیگ قهرمانان بگیرد. ماکسی آلگری پس از مشخص شدن حریف یووه در لیگ قهرمانان گفته: «به نظرم بوروسیادورتموند قرعه‌ سنگینی است‌ اما گذر از آن غیرممکن نیست. باید برای شکست دادن این حریف آلمانی فینال سال ۹۷ را به یاد بیاوریم. اینکه ناکامی فینال آن موقع را پاک کنیم.»

کلوپ: قرعه بدی به ما خورد
سرمربی دورتموند اعتراف کرد که تیمش قرعه بسیار بدی در لیگ قهرمانان اروپا داشته و بازی برابر یوونتوس اصلاً آسان نیست. یورگن کلوپ در این ارتباط گفته: «با توجه به شرایط بدی که داریم دیدار برابر یوونتوس یک چالش بزرگ است. اصلاً قرعه خوبی به ما نیفتاد اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جواز صعود به دور بعد را به‌دست‌آوریم.»

ریبری: شاختار را نباید دست‌کم گرفت
ستاره فرانسوی بایرن‌مونیخ، تأیید کرد که تیمش می‌توانست در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با ‏قرعه دشوارتری روبه‌رو شود اما تأکید کرد که نباید شاختار را دست‌کم بگیرند. ‏ فرانک ریبری گفته:«مطمئناً می‌توانستیم با قرعه بدتری روبه‌رو شویم اما باید مراقب باشیم. شاختار حریف خطرناکی ‏است. با این وجود، مطمئنم که با تمرکز می‌توانیم صعود کنیم. مطمئن هستم.» ‏

نویر: با یک حریف ناشناخته روبه‌رو شده‌ایم
مانوئل نویر از حریف بایرن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان تیمی ناشناخته‌ یاد کرد. سنگربان سرخپوشان مونیخ گفته:«شاختار ناشناخته‌ترین تیم راه‌یافته به جمع ۱۶ تیم ‌برتر لیگ قهرمانان اروپاست، پس آماده‌سازی برای مقابله با این تیم کار ساده‌ای نخواهد بود ولی مثل همیشه کادرفنی و تیم آنالیز تمامی اطلاعاتی را که برای رویارویی با این تیم اوکراینی لازم داریم، جمع‌آوری خواهند کرد.»

اینیستا: از هیچ تیمی نمی‌ترسیم
هافبک بارسلونا می‌گوید تیمش از تقابل با هیچ تیمی در لیگ قهرمانان ترس ندارد. آندرس اینیستا پس از مشخص شدن جدال آنها برابر منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا در مصاحبه با روزنامه مارکا گفته: «از رویارویی با هیچ تیمی ترس نداریم. وقتی در لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌روی، پی می‌بری که کار سختی پیش ‌رو داری و با حریف آسانی روبه‌رو نیستی. دیدار حساس و هیجان‌انگیزی پیش‌رو داریم. منچسترسیتی یکی از قوی‌ترین تیم‌های حال حاضر اروپاست. نتایج قرعه‌کشی این شد که ما باید با آنها در یک‌هشتم نهایی به میدان برویم. کاملاً آماده این دیدار هستیم و هیچ‌گونه ترس و دلهره‌ای نداریم.»

بگیریستاین: بازی با بارسا سخت است
مدیر ورزشی باشگاه منچسترسیتی اعتراف کرد از رو‌به‌رو شدن تیمش با بارسلونا در نخستین مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا چندان راضی نیست. تکسیکی بگیریستاین در این ارتباط گفته: «از روبه‌رو شدن با بارسلونا خیلی خوش‌مان نمی‌‌‌آید و ترجیح می‌دادیم که با تیمی دیگر که تا این حد قوی نباشد بازی کنیم. البته ما اعتمادبه‌نفس‌ خود را با پیروزی‌‌هایی که برابر بایرن‌مونیخ و رم داشتیم، احیا کرده‌ایم. الان مهمترین نکته این است که در بهترین شرایط خودمان به مصاف بارسلونا برویم چون این تنها راه شکست دادن تیمی مثل بارساست.» منچسترسیتی فصل گذشته در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، در مجموع دو بازی با نتیجه ۴-یک مغلوب بارسلونا شد.

مسی: برای رویارویی با آگوئرو خیلی اشتیاق دارم
شاید هیچ‌کس به اندازه مسی از اینکه قرعه منچسترسیتی به بارسا افتاده، راضی نباشد. مهاجم آرژانتین از اینکه در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان مقابل هم‌تیمی‌‌اش در آلبی‌سلسته بازی می‌کند، خوشحال است. او در صفحه «فیس‌بوک»‌‌اش در این باره نوشته: «برای بازی کردن در دور حذفی لیگ قهرمانان خیلی شور و شوق دارم. بازی کردن جلوی دوستم آگوئرو اتفاق زیبایی خواهد بود. در بازی فیفا همیشه او را می‌برم اما باید ببینیم در زمین چه اتفاقی خواهد افتاد.»

منبع: روزنامه خبر ورزشی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.