این خوردنی ضد ایدز است

محققان استرالیایی در جریان تحقیقات خود دریافتند که عناصر موجود در شیر گاو می‌تواند از ابتلای افراد به بیماری ایدز جلوگیری کند.

به گزارش بی باک، فارس نوشت: دکتر ماریت کرامسکی از محققان دانشگاه ملبورن استرالیا گفت: شیر گاو حاوی عناصری است که می‌توان با استفاده از آنها از ابتلای افراد به بیماری ایدز جلوگیری کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه freshscience، کرامسکی هم‌چنین گفت: آنتی بادی‌های موجود در شیر گاو را می‌توان با تغییر و تحول به کرم هایی تبدیل کرد که جلوی ابتلا به ایدز را بگیرد.

وی گفت: گاوهای بارداری که پروتئین ایدز به آنها تزریق می‌شود، آنتی بادی هایی را تولید می‌کنند که می‌توان آن را از اولین شیر آنها بعد از به دنیا آوردن گوساله های خود (شیر آغوز) استخراج کرد.

کرامسکی و تیم تحقیقاتی وی کشف کردند که این آنتی بادی‌ها توانستند از ورود ویروس ایدز به سلولهای انسانی جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: این شیوه هزینه بر نیست به گونه‌ای که می‌توان حدود یک کیلوگرم آنتی بادی را از یک گاو به دست آورد و می‌تواند ما را به سوی یک راه درمانی برای پیشگیری از ابتلا به ایدز با هزینه‌ای مقبول رهنمون سازد.

این محقق خاطرنشان کرد: گام بعدی کار روی آنتی بادی‌ها و تبدیل آنها به کرم یا ژل برای استفاده جهت جلوگیری از انتقال ایدز خواهد بود.

حدود ۳میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هم اکنون در جهان به ایدز مبتلا هستند که اکثر آنها در کشورهای فقیری به سرمی برند که درمان ایدز در آنها بسیار محدود است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.