ای‌ام‌جی هیولای کوچکش را به ژنو می‌برد

۱۵ام بهمن ،

ای‌ام‌جی هیولای کوچکش را به ژنو می‌برد

Bookmark and Share

مرسدس بنز به زودی نمونه قوی‌تری از مدل AMG C63 را به بازار عرضه خواهد کرد. این خودرو که «نمونه ۵۰۷» نام دارد قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود. 

برای ساخت این مدل مهندسان AMG از تکنولوژی سوپرکار SLS استفاده کرده‌اند. از جمله در موتور هشت سیلندر ۶.۳ لیتری این خودرو که ۵۰۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و ۵۰ اسب بخار بیشتر از مدل قبلی است. گشتاور ماشین هم از ۶۰۰ نیوتن‌-متر به ۶۱۰ نیوتن‌-متر افزایش یافته است. 

این افزایش نیرو سبب شده شتاب ماشین یک دهم ثانیه بهتر شود. سرعت AMG C63 کوپه و سدان در ۴.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شتاب مدل استیشن ۴.۳ ثانیه است. حداکثر سرعت ماشین به طور الکترونیکی به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. 

ای‌ام‌جی هیولای کوچکش را به ژنو می‌برد

برای افزایش عمل‌کرد سی‌۶۳ در موتور ماشین از پیستون‌های مدل اس‌ال‌اس استفاده شده و میل‌پیستون‌ها و میل‌گاردان هم از جنس سبک‌تری ساخته شده است. این تغییرات سبب کاهش ۳ کیلوگرم از وزن خودرو شده است. 

ترمز‌ها همه دیسکی است. کالیپر ترمز‌های عقب شش پیستون و کالیپر ترمزهای جلو چهار پیستون دارد. همه ترمزها به سیستم خنک‌کننده مجهزند و قرمز رنگ‌آمیزی شده‌اند 

ای‌ام‌جی هیولای کوچکش را به ژنو می‌برد

تغییرات ظاهری شامل کاپوت آلومینیومی با دو هواکش است که برگرفته از «سری سیاه» سی‌۶۳ است. چرخ‌های ۱۹ اینچی تازهی هم  برای این خودرو طراحی شده است. لاستیک‌های جلو ۲۳۵/۳۵ است و در عقب از لاستیک‌های ۲۵۵/۳۰ استفاده می‌شود. باله عقب در مدل‌ کوپه و سدان، دور جلوپنجره و دور چراغ‌های روز با رنگ مشکی براق تزیین شده است. چراغ‌های جلو هم تیره‌تر شده است. 

مصرف بنزین مدل‌ کوپه و سدان ۱۲ لیتر در صد کیلومتر و مدل استیشن ۱۲.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. مدل استیشن ۲۸۵ گرم در هر کیلومتر دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. میزان تولید دی اکسید کربن مدل‌های سدان و کوپه ۲۸۰ گرم در هر کیلومتر است. 

مرسدس بنز این ماشین را در نمایشگاه ژنو به عنوان مدل ۲۰۲۴ رونمایی خواهد کرد و فروش آن از تابستان آغاز می‌شود. 

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ | مرسدس بنز | ای‌ام‌جی | AMG | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۲/۰۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.