بابک زنجانی: املاک شخصی‌ام را وثیقه عودت دلارهای نفتی می‌کنم

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
عضو کمیسیون انرژی گفت: بابک زنجانی به کارگروه تحقیق و تفحص از خروج ۲.۸ میلیارد دلار فرآورده نفتی از کشور قول داد مبلغ بلوکه شده در بانک‌های خارجی از محل فروش نفت را به کشور برگرداند و اموالش را به عنوان ضمانت این کار در اختیار وزارت نفت قرار دهد.

سید حسین دهدشتی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به کارگروه کمیته ویژه بررسی بدهی دو میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت افزود: جلسات جداگانه ای برای بررسی خروج ۲٫۸ میلیارد دلار از فراورده های نفتی از کشور با شرکت نیکو و مسئولین دیوان محاسبات و بانک مسکن برگزار کرد اما تناقضاتی در توضیحات آنها وجود داشت از این رو از بابک زنجانی برای ارایه توضیحات به کمیسیون انرژی مجلس دعوت شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توضیحات ارایه شده از سوی بابک زنجانی بعضی ابهامات رفع شد اما بعضی ابهامات هنوز وجود دارد که مسئولین امنیتی باید پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه هرچند مسئولین اطلاعاتی کشور در جلسه دیروز کمیسیون حضور نداشتند افزود: این پرونده را از سوی کارشناسان وزارت اطلاعات پی گیری خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بابک زنجانی مدعی بود که پول نفت فروش رفته را واریز کرده اما به سبب تحریم در بانکهای خارجی بلوکه شده است وی در جلسه دیروز کارگروه قول داد تا مشکل را حل کرده و اعلام کرد تا بازگشت پول به کشور املاکش را به عنوان ضمانت در اختیار وزارت نفت قرار دهد.

نماینده مردم آبادان درمجلس با بیان اینکه باید این که ارزش دارایی های بابک زنجانی به میزان ۲میلیارد دلار باید محرز شود، گفت: بر اساس اعلام وزارت نفت مبلغ دلارهای نفتی وصول نشده ۲ میلیارد دلار است و ۸۰۰ میلیون دلار مابقی هم فراورده هایی بوده که فروش نرفته و به کشور بازگردانده شده است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.