باران رفت، هوا گرم می شود/ نیمی از ایران در انتظار گرد و خاک

به گفته عبدالرضا امیدوار شهری، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز چهارشنبه تنها در بخش‌های شمالی و ارتفاعات البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: تا روز پنجشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک و برای ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در روز سه‌شنبه در برخی مناطق جنوب غرب پدیده گرد و خاک ادامه داشته و انتظار می‌رود که با توجه به تشکیل توده گرد و خاک در شمال عراق به تدریج از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه‌شنبه علاوه بر جنوب غرب مناطق غربی نیز درگیر پدیده باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی شوند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه کمی ابری گاهی با وزش باد در بعدازظهر و افزایش ابر در ارتفاعات و همچنین رگبار و رعدوبرق همراه خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز با ۵ درجه افزایش به ۲۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

به گفته او، از سوی دیگر در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد در ارتفاعات و افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۴ و ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز سه‌شنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و اردبیل با حداقل دمای ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور پیش‌بینی شده‌اند.

۴۷۲۳۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.