بازار جهانی LTE امسال ۲ برابر رشد می‌کند

۲۷م اسفند ،

 

بازار جهانی زیرساخت‌های مخابراتی شامل شبکه‌های ۲G/3G، LTE و WiMAX در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی با رشد ۶ درصدی ۸/۱۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که در این راستا آمریکای شمالی، چین و اروپا پیش‌رو بود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌در سال ۲۰۱۲ میلادی مجموع درآمد بخش زیرساخت‌های شبکه LTE نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱۵ درصدی داشت که این جریان به دنبال ارتقا شبکه‌های قبلی و راه‌اندازی شبکه‌های تازه به‌خصوص در آمریکای شمالی، ژاپن و کره جنوبی رخ داد.
 
شرکت اریکسون در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی عنوان بزرگترین ارایه دهنده زیرساخت‌های LTE را از آن خود کرد که در این دوره زمانی Nokia Siemens Networks پس از آن قرار گرفت. اما برای تمام سال ۲۰۱۲ شرکت Alcatel-Lucent توانست عنوان دومین ارایه دهنده برتر خدمات LTE را از آن خود کند.
 
"استفان ترال"(Stéphane Téral) مدیر مرکز زیرساخت‌های موبایلی و اقتصاد اوپرتورها در شرکت تحقیقاتی Infonetics Research در این خصوص گفت: «ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به عنوان موتور محرک شبکه LTE در جهان بودند که البته فعالیت‌های ضعیف کشورهای برزیل، روسیه، چین و هند(BRIC) ارزش بازار جهانی تلفن‌همراه را کاهش داد. اما خبر خوش در این زمینه این است که طی سال جاری میلادی منطقه BRIC باز هم شرایط اقتدار خود را به دست خواهند آورد».
 
این مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال جاری میلادی بازار جهانی LTE رشد دو برابری داشته باشد و برای اولین بار درآمد آن از مرز ۱۰ میلیارد دلار هم بگذرد.

 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.