“بازار خودرو” یک سال ناامن شده‌بود/ درحال مذاکره با چند شرکت خارجی هستیم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نعمت‌زاده با بیان اینکه در حال مذاکره با چند شرکت خارجی هستیم، گفت: حدود یک سال بازار خودرو ناامن شده بود و با وجود اینکه خودروسازان تمایل به افزایش قیمت‌ها داشتند اما ما از آنها درخواست کرده‌ایم قیمت‌ها تا پایان سال ثابت بماند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صنایع خودروسازی، افزود: هم‌اکنون ۲۰ درصد از سهام ایران‌خودرو و ۳۴ درصد از سهام سایپا در بورس واگذار شده است که این واگذاری‌ها به تدریج تکمیل شده و این دو گروه خودروسازی به طور کامل خصوصی می‌شوند.
 
وزیر صنعت در خصوص اظهارتش مبنی بر کف بودن “قیمت خودرو” اظهار داشت: حدود یک سال بازار خودرو ناامن شده بود، بنابراین با توجه به افزایش نرخ ارز و تورم موجود امکان کاهش قیمت خودرو نسبت به سال قبل وجود ندارد.
 
وی افزود: با وجود اینکه خودروسازان تمایل به افزایش قیمت‌ها داشتند اما ما از آنها درخواست کرده‌ایم قیمت‌ها تا پایان سال ثابت بماند.
 
نعمت‌زاده هم‌چنین در خصوص تمایل آلمانی‌ها برای ورود به ایران تصریح کرد: اگر این شرکت‌ها صرفا به دنبال مونتاژ در ایران باشند به هیچ وجه قابل قبول نیست اما اگر در پی سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال دانش فنی باشند قطعا با آمادگی کامل ما مواجه خواهند شد.
 
وزیر صنعت ادامه داد: هم‌اکنون در حال مذاکره با چند شرکت خارجی هستیم.
 
وی به اظهارات نمایندگان پژو و رنو مبنی بر عدم ابلاغ لغو تحریم‌ها به دولت‌هایشان،‌گفت: بر اساس توافق‌نامه ژنو لغو تحریم‌ها تا “پایان دسامبر” اتفاق می‌افتد بنابراین بیان این مطلب طبیعی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.