بازتاب گسترده نتایج نظرسنجی درباره عملکرد روحانی/ داعش مسئولیت حمله به برنامه شریعتمداری را به عهده گرفت

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۳۶۶۳

مروری بر اخبار ویژه روزنامه‌های امروز؛

بازتاب گسترده نتایج نظرسنجی درباره عملکرد روحانی/ داعش مسئولیت حمله به برنامه شریعتمداری را به عهده گرفت

دلایل مخالفت رهبر انقلاب با دبیرکلی آیت الله مجتهد شبستری در جامعه روحانیت

ممتاز نیوز: “اخبار ویژه” ، “شنیده ایم که…” ، “جهت اطلاع” ، “دیگه چه خبر” و … عناوین ستون‌های پرخواننده‌ای است که مطبوعات روز کشور برای انتشار خبرهای ویژه از آنها استفاده می‌کنند. این اخبار معمولا خبرهای غیررسمی، درگوشی و ناشنیده‌ای است که منبعش منابع مطلع و موثق است.

شنبه ۲۹ آذر – ۱۰:۰۶

به گزارش ممتاز نیوز، روزنامه های امروز شنبه ۲۹ آذر ۹۳ در ستون اخبار ویژه خود خبرهای مختلف و متنوعی را به عرصه افکار عمومی آورده اند.
برخی از این خبرها را در ادامه می خوانید.
اعتماد
انتخابات آتی مجلس و خبرگان رهبری همزمان برگزار می‌شود

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان گفت: انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی همزمان برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری میزان، علیرضا نیلچی با اعلام این خبر در کارگاه هم اندیشی اساتید ناظر حوزه و دانشگاه آذربایجان غربی در ارومیه اظهار کرد: ناظران امین شورای نگهبان به دور از گرایشات وجناح بندی های سیاسی بر روند انتخابات نظارت و سلامت آن را تامین می کنند. وی استفاده از نظرهای کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه را از اولویت های شورای نگهبان برشمرد و افزود: اجرای دقیق قوانین و مقررات و پرهیز از هرگونه فضاسازی و التهاب آفرینی رسالت و رویکرد مهم شورای نگهبان است.
دلایل مخالفت رهبر انقلاب با دبیرکلی آیت الله مجتهد شبستری در جامعه روحانیت
فارس: آیت الله مجتهد شبستری به تشریح جزییات مخالفت رهبر معظم انقلاب با دبیرکلی اش در جامعه روحانیت مبارز پرداخت.
آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با فارس، به تشریح جزییات مخالفت مقام معظم رهبری برای دبیرکلی خود در جامعه روحانیت مبارز پرداخت و گفت: بنده خودم در این زمینه با مقام معظم رهبری صحبت نداشتم و سابق ها بوده است چراکه من به صورت موقت به تبریز رفته بودم، زمانی که به تهران منتقل شدم فعالیت های گسترده یی داشتم، از جمله اینکه چهار دوره در مجلس شورای اسلامی بوده و مدتی سرپرست روحانیت جنوب غرب تهران بوده ام که حدود ۴٠٠ روحانی در آن منطقه حضور دارند و آنجا تدریس داشتم ولی مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه این است که به تبریز بروید، ما هم شرط کردیم که سه ماهه برویم اما الان ١٩ سال است که حضورم در تبریز ادامه داشته است.
وی ادامه داد: هرگاه که خدمت ایشان شرفیاب شده ام و خواستم مطلبی را اظهار کنم، ایشان فرمودند «راجع به انتقال صحبت نکنید و شما آنجا بمانید» و من نیز حدس می زدم که این شاید دعای مستجاب نشدنی باشد.
آیت الله مجتهد شبستری در ادامه پیرامون وضعیت جامعه روحانیت مبارز پس از فوت آیت الله مهدوی کنی اظهار کرد: دوستان ما پس از فوت آیت الله مهدوی کنی اصرار داشتند که بنده به تهران منتقل شوم و مسوولیت دبیرکلی جامعه روحانیت را بپذیرم اما من به آنها گفتم آقا چنین اجازه یی برای انتقال نخواهند داد و برای من نیز از نظر شرایط روحی و جسمی مشکل است که هم در تبریز باشم و هم تهران و هر دو را جمع کنم.
وی ادامه داد: اما از آنجا که دوستان خیلی اصرار داشتند خودشان به دفتر مقام معظم رهبری و به خود حضرت آقا متوسل شدند اما ایشان اجازه ندادند و بنابراین کالاول (خنده) از طرف دیگر آقای امامی کاشانی نیز قبول نکرده بود از این رو آیت الله موحدی کرمانی در نهایت به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت انتخاب شد.
وی در توضیح مخالفت رهبری با دبیرکلی اش گفت: ایشان گفتند تبریز اهم است و تعبیر دقیقی که داشتند این بود که «با وجود ایشان در آن استان فکرم از آنجا راحت است، فعلافکر مرا مخدوش نکنید که ایشان را به تهران منتقل کنید» بنابراین وقتی اینها جواب سرسخت معظم له را دیدند قضیه دبیرکلی بنده منتفی شد. البته ما احتمال می دادیم همین جواب را بشنوند اما از قول ما قبول نکردند: از قول آقا که شنیدند کاملامنتفی شد، به هرحال امیدواریم آیت الله موحدی کرمانی در این مسوولیت موفق باشند.
ایران
بازتاب گسترده نتایج نظرسنجی درباره عملکرد روحانی

نتایج نظرسنجی یک مؤسسه مستقر در امریکا درباره میزان رضایت مردم ایران از عملکرد حسن روحانی بازتاب گسترده رسانه‌ای داشته است. مطابق نظرسنجی آی‌پُز در خصوص ارزیابی مردم نسبت به عملکرد رئیس جمهوری از زمان تصدی این سمت، در میان ۹۶ درصد از پاسخگویان که نظرمشخصی ابراز داشته‌اند، ۵۹ درصد از نحوه اداره کشور توسط آقای روحانی اظهار رضایت کرده، ۲۸درصد از عملکرد رئیس جمهوری ناراضی هستند و۱۳درصد هم عملکرد او را در اداره کشور متوسط می‌دانند. این نظرسنجی طی روزهای ۲۴ تا ۲۸ آبان سال ۹۳ و به‌صورت تلفنی و بین مناطق شهری و روستایی سراسر کشورانجام شده است. طبق تحلیل مؤسسه‌ آی‌پز، یافته‌های نظرسنجی را می‌توان با اطمینان ۹۵ درصد و در فاصله اطمینان ۴ درصد به کل افراد بالای ۱۸ سال ساکن ایران تعمیم داد. این مؤسسه در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم توانسته بود پیش افتادن تدریجی روحانی از سایر رقبا را نشان بدهد.
اعتراف وزیر احمدی‌نژاد درباره خرابی‌های دولت گذشته
«پرویز کاظمی» وزیر رفاه دولت اول محمود احمدی‌نژاد اعتراف کرد تصمیم گیری‌های غلط دولت قبلی، اصلاحات اقتصادی را برای دولت جدید دشوار کرده است.وی با بیان اینکه «دولت وارث گرفتاری‌هایی‌است که بخشی از آن خارج از اختیارات و قدرت دولت است» به نامه نیوز گفت: تصمیم‌گیری‌های غلطی که طی چند سال اخیر گرفته شد، باعث شده تا نتوان تغییرات و اصلاحات را بخوبی انجام داد. وی ادامه داد: نیرو‌های بی‌کفایتی که طی سال‌های گذشته به سیستم اداری تزریق شده را نمی‌توان براحتی از سیستم خارج کرد؛ بنابراین کار بسیار دشوار است.
جوان
پیروز مجتهد‌زاده: تصور بهبود روابط ایران با امریکا خیالی است
نسیم: اینکه فکر کنیم روابط امریکا و ایران هم مانند مدل کوبا خواهد شد، ناشی از خوش خیالی و خوش‌بینی است؛ در عالم سیاست هیچ دو کشوری شبیه هم نیستند.
پیروز مجتهدزاده، کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به سابقه ۵۰ ساله خصومت امریکا و کوبا تصریح کرد: محاصره کوبا به مدت ۵۰ دهه یک مسئله غیرعادی و غلط بود و امریکا امروز کار آسانی برای اصلاح این اشتباه پس از ۵۰ سال دارد، زیرا دیگر فیدل کاسترویی در کار نیست. اکنون دیگر آن چالش‌هایی که کوبا در قبال امریکا داشت، وجود ندارد. البته کاستروی کنونی همان مسیری را می‌رود که برادر وی می‌رفت، اما شرایط و اقتضای زمان باعث شد این روند دیگر ادامه نیابد. منظور از شرایط و اقتضای زمان نیز مسئله رفتن مهاجران کوبایی به امریکا و مسافرت مردم امریکا به کوبا است. این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با رد شباهت مسئله «‌امریکا – کوبا‌» با مناسبات «‌امریکا- ایران»، افزود: چنین تفسیرهایی ناشی از خوش خیالی و خوش‌بینی است، زیرا در عالم سیاست هیچ دو کشوری شبیه هم نیستند و روابط میان دو کشور با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست و این مسئله تابع ویژگی‌ها و طبیعت آن روابط است. برای مثال درباره رابطه امریکا با ونزوئلا اگرچه وضعیت کوبا و ونزوئلا در قبال سیاست علیه امریکا شبیه هم است، اما مسئله بهبود روابط امریکا و ونزوئلا تابع شرایط بسیار ویژه‌ای است. وی در ادامه تأکید کرد: در موضوع ایران نیز، مسئله مذاکرات هسته‌ای تابع شرایط و مقتضیات ویژه است. در واقع امریکا در حال حاضر به صورت علنی پیغام بهبود مناسبات را به ما می‌دهد و ما نیز این پیغام‌ها را دریافت و رعایت می‌کنیم، اما می‌بینیم که وعده‌های امریکا عملی نمی‌شود. بهترین نمونه‌اش نیز مذاکرات هسته‌ای اخیر در وین بود؛ چراکه جان کری پیش از عزیمت به وین تأکید کرد که ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده است، در شرایطی که امریکا اعلام کرده بود در صورت عمل کردن ایران به تعهداتش تحریم‌ها برداشته خواهد شد، اما دیدیم که این اتفاق رخ نداد.
ایران آماده تجدینظر در توافقنامه الجزایر؟!
ایسنا: یک رسانه عراقی مدعی شد که ایران آماده تجدید نظر در خصوص توافقنامه الجزایر است.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت اخبار العراق، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه این کشور مدعی انجام مذاکراتی با مقامات ایرانی و رسیدن به توافقنامه جایگزین توافقنامه الجزایر شد که از مهم‌ترین نتایج آن برگشتن به خط تالوگ و کنترل کامل عراق بر دهانه اروند رود است. توافقنامه الجزایر توافقنامه‌ای است که بین ایران و عراق در ششم مارس ۱۹۷۵ و تحت نظارت رئیس‌جمهور وقت الجزایر امضا شد. این منبع که نامی از او برده نشده است، گفت: وزارت امور خارجه عراق پیش‌تر و بیش از دو سال پیش پیشنهادی را مبنی بر امضای توافقی فراگیرتر که به واسطه آن بتوان مشکلات را پشت سر گذاشت و به تقویت روابط موجود پرداخت، مطرح کرد. وی ادامه داد: ما مذاکراتی با طرف ایرانی درباره مسائل موجود داشتیم که برای ما بسیار مهم بودند، علاوه بر آن مسئله مرزها و آب‌ها و مشکل مرزی در اروند رود مطرح شد. طی مذاکرات دو جانبه‌ای که بین وزارتخانه‌های خارجه ایران و عراق و هیئت‌های آنها انجام شد، زمینه مساعدی برای ما فراهم شد. همچنین کمیته‌های فنی زیادی رفتند و به بررسی و تعیین خطوط مرزی اروند رود به ویژه خط تالوگ پرداختند به ویژه اینکه در نتیجه تغییرات غیرطبیعی و دیگر مسائل خط تالوگ مورد (تغییر) قرار گرفته است، (بر‌این‌اساس) بر بازگشت به وضعیت قبل توافق کردیم که این به نفع منافع دو کشور است و تجاوزی هم به مرزهای دو طرف نخواهد بود. به گفته این منبع، در خصوص اروندرود کمیته‌های فنی نیازمند آن هستند که همه چیز را به حالت قبل برگردانند، به خصوص در دهانه اروند رود که برای بنادر عراق بسیار مهم است. دولت عراق نیز کمیته‌های فنی برای پاکسازی اروندرود تشکیل داد و تغییراتی که باید ایجاد شود، مشخص شد و البته این مسئله باید به روش دیپلماتیک حل و فصل شود. وی افزود: عراق با ایران به چارچوبی رسیده که طی آن می‌توان به بازنگری در این منطقه و بازگردان امور به حالت عادی آن پرداخت.
کیهان
داعش مسئولیت حمله به برنامه شریعتمداری را به عهده گرفت

خاطرات دانشجویی برخی اعضای تشکل‌ها را که ورق بزنیم؛ مراعات نظیر چماق، حمله، برهم زدن نشست، بیرون انداختن دانشجویان، حمله به رئیس‌جمهور، آتش زدن عکس بالاترین مقام اجرایی کشور و موارد زیاد دیگری را به خاطر خواهیم آورد.
سایت خبرنامه دانشجویان نوشت: حواشی و گفت‌ و شنودهای مربوط به سخنرانی حسین شریعتمداری هنوز ادامه دارد. در هر رسانه‌ای که به این مسئله پرداخته می‌شود، نظرات متعدد مخاطبان پیرامون حضور شریعتمداری و فحاشی اعضای انجمن تهران به وی به اشتراک گذاشته می‌شود. موافقان و مخالفان شریعتمداری اما، هیچ کدام حمله و هتاکی‌های اعضای انجمن تهران را نمی‌توانند تایید کنند مگر معدودی که یا خودشان در جلسه فحاشی کردند و یا از حامیان آنها هستند.
خبرنامه دانشجویان می‌افزاید: تصاویر هوچی‌گری و حمله بی‌دلیل به یک سخنران و تحمل شریعتمداری توسط اعضای انجمن تهران، کامنت‌های تامل‌برانگیز مخاطبان را در پی داشت. در یکی از سایت‌های اصلاح‌طلب پیامی با این محتوا به اشتراک گذاشته شده است؛ «کاش رئیس‌جمهور از شریعتمداری یاد بگیرد»، یکی دیگر به بیانی طنز نوشته است: «داعش مسئولیت حمله به شریعتمداری را به عهده گرفت» و…
افراد شعاردهنده در حالی به راحتی وارد سالن برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و سخنرانی مدیر مسئول کیهان شدند و آن را برهم زدند، که حتی در روز ۱۶ آذر به خبرنگاران نیز رحم نکردند و با حرکاتی زشت آنها را به بیرون از سالن پرتاب کردند. سالنی که در آن مصطفی معین و علی مطهری هرچه می‌خواستند گفتند و هیچ کس به آنها حمله‌ور نشد.
در ادامه گزارش خبرنامه دانشجویان آمده است: رفتارهای این‌چنینی بی‌سابقه نیستند. خاطرات دانشجویی اعضای تشکل‌های مسلمان را که ورق بزنیم؛ مراعات نظیر چماق، حمله، برهم زدن نشست، بیرون انداختن دانشجویان، حمله به رئیس‌جمهور، آتش زدن عکس بالاترین مقام اجرایی کشور، شکستن شیشه‌های دانشگاه و قس علی‌هذا را زیاد به خاطر می‌آوریم. «چماق اصلاحات» برای دیروز و امروز نیست. بعد از ۱۸ تیر ۷۸، ۱۷ سال است که «آشوب» کلیدواژه تحرکات جریان مشخص و معین در وزارت علوم است. همان حلقه‌ای که ۱۸ تیر را رقم زدند، امروز در وزارت علوم هستند و بسیاری از ناظران مشابهت‌های اتفاقات اخیر را با مدل برهم زدن برنامه‌ها در دوران اصلاحات از این منظر می‌نگرند.
«خبرنامه دانشجویان ایران» با اشاره به سابقه «چماق اصلاحات» طی ۱۷ ساله بعد از ۱۸ تیر ۷۸ به نقل از مسعود فروغی درباره «آشوب» و چیزهایی که به چشم خود دیده نوشت: «قدیم‌ترها برای آشوب درست کردن می‌رفتند در مناطق خاصی از شهر، سراغ برخی چهره‌های خاص تا از آنها بخواهند در ازای پول یا هر چیز دیگری وظیفه خطیر داد و فریاد زدن و نعره کشیدن را برعهده بگیرند! حالا اما در روزگاری که هزاران چشم از لنز دوربین عکاس‌ها در حال نگاه کردن به صحنه سیاست و جامعه است همان فرمول بریز خراب‌کن برنامه‌شون‌رو اجرا می‌شود ولی با یک تفاوت بزرگ: اگر قبلا مردان سبیل کلفت با کت و شلوارهای یکدست و موهای فرفری نعره می‌کشیدند این روزها خانم‌ها و آقایانی در برخی دانشگاه‌ها هستند که لباس‌های شیک و به روزی هم می‌پوشند. یادم هست برای آغاز به کار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان به این دانشگاه رفته بودم، آن روز برای همراهی سخنران اصلی برنامه فکر می‌کردم حداکثر مخالفین سیاسی- فرهنگی روح حاکم بر اصالت اصلی انجمن‌های اسلامی می‌آیند و با سوال‌های چالشی برای سخنران هیجان برنامه را زیاد می‌کنند… اما از بدو ورود به سالن به یکباره ۵۰ شاید هم ۶۰ نفر دختر و پسر با تیپ‌های خاص! جوری فحش و ناسزا می‌گفتند که تا چند دقیقه یادم رفت اینجا دانشگاه است! یا سال ۸۷ در سلسله جلسات نقد عملکرد مدیریت طولانی رئیس دانشگاه آزاد یک تیم قوی و حرفه‌ای از کارمندان دانشگاه آزاد شرکت می‌کردند و … یاد و خاطره شعبان بی‌مخ‌ها گرامی باد.»!
در پایان این مطلب آمده است: پرتاب «کفش» به سوی سخنرانی که «فتنه» را فاش می‌کرد و یا حمله و توهین به دانشجویانی که دروغ «تقلب» را قبول نمی‌کردند یک داستان بلند است… در روزگار «اندروید» و «دنیای دیجیتال» وقتی آدم با پدیده «نعره برای بهم زدن برنامه» مواجه می‌شود بیش از پیش به این واقعیت پی می‌برد که «پیشرفت‌ ظاهری زندگی مدرن هیچ- و تاکید می‌شود هیچ- ربطی به بالا رفتن سطح شعور و معرفت آدم‌ها ندارد» پشت کردن به سخنرانی که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در حال فاش کردن راز «فتنه‌گران» بود باز هم تکرار خواهد شد چون جماعتی فقط بلدند «آروغ روشنفکری» بزنند و از مدنیت «غربی شدن» ظاهر و باطن را یاد گرفتند همچنان زیر پرچم انجمن «اسلامی» برای روح «ماکیاول» سینه می‌زنند…
دولت برای صرفه‌جویی پروازهای اختصاصی را ممنوع کند
دولت برای صرفه‌جویی، مسافرت هیئت‌های دولت با هواپیماهای اختصاصی را ممنوع کند. روزنامه رسالت در تحلیلی ضمن ارزیابی لایحه بودجه ۹۴ نوشت: بودجه ۳۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۴ کل کشور علی‌الظاهر در زمان مقرر از سوی دولت با بیست‌ و چند تبصره تدوین و برای تصویب به مجلس تسلیم شده است. آنچه مشخص است و نیازی به انتظار تا دو سال دیگر نیست تا گزارش تفریغ آن را شاهد باشیم آن است که در شرایط تحریم چنین بودجه‌ای و ضوابط اجرایی آن، تناسبی با حال و روز مالیه عمومی کشور ندارد دولت در مجلس اعلام کرد بودجه ۹۴ را بدون کسری بسته است. ادعایی که با واقعیت‌‌های موجود پذیرفتنی نیست.
علی‌ایحال این دومین بودجه از چهارمین بودجه در مسئولیت دولت آقای روحانی است که به مجلس تقدیم می‌شود و در حوزه اجرا اگر مهم‌ترین شاخص بودجه‌بندی و بودجه‌ریزی را در شرایط تحریم که اقتصاددانان از آن با وصف سفت کردن کمربندها یاد می‌کنند، نداشته باشد، موجودی حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی هم نمی‌تواند چاله چوله‌های آن‌را پر کند.
این روزنامه درباره یکی از مصادیق لزوم صرفه‌جویی می‌نویسد: هیئت‌وزیران در جلسه /۸/۲۱ به پیشنهاد وزارت نفت تصویب کرد، مسافرت وزیر نفت به کشور امارات متحده عربی در تاریخ /۸/۲۷ (به مدت یک روز) با استفاده از هواپیمای اختصاصی مجاز است، ممکن است مخاطبین با خود بگویند حالا یک وزیری یک روزه رفته دوبی و برگشته. این چه ایرادی دارد؟ پاسخ چنین است، وقتی وزیر محترم نفت با هر تعداد همراه می‌تواند به سادگی همانند دیگر مسافرین، چندین ایرلاینی که از تهران به دوبی همه روزه پرواز می‌کنند بلیت فرست کلاس بگیرد یا در قسمت VIP هواپیما اگر تحمل همنشینی با مسافران عادی را ندارد بنشیند و به دوبی یا هر کجا که می‌خواهد مسافرت کند، استفاده از هواپیمای اختصاصی چه لزومی دارد؟
نویسنده ادامه می‌دهد: از تاریخ ۹۲/۵/۱۲ که دولت یازدهم مستقر شده تا امروز که آذر ۹۳ به آخر رسیده ۲۷ مصوبه برای استفاده از هواپیمای اختصاصی برای ۲۷ نفر از وزرای محترم دولت یازدهم از سوی هیئت وزیران صادر شده است.
تا پایان دوره ۴ ساله این تعداد به چه میزان خواهد رسید، الله‌اعلم؟ حداقل هزینه برخاستن و نشستن یک هواپیمای اختصاصی و سوخت و هزینه خدمه آن چقدر است؟ آیا هواپیمای اختصاصی کوچکتر از BAE با کمتر از ۷۰ مسافر داریم؟ یعنی رفت و برگشت با ۷۰ صندلی خالی، هزینه بهای یک صندلی برای رفتن و برگشتن از دوبی ۲/۵ میلیون تومان است، نیست؟ اگر این تعداد صندلی خالی و هزینه‌های آن را در عدد ۲۷ مصوبه فوق ضرب کنیم به ارقام کلانی می‌رسیم که به رقم ریالی سبد کالایی که بین مردم توزیع شد و یا به رقم ۳۰ درصد افزایش قیمت نان، دهن‌کجی خواهد کرد و مردم را نگران می‌کند.
همشهری
حداد عادل: آخرین وضعیت استیضاح فانی؛ وزرا کاری نکنند که کار به استیضاح بکشد

تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مباحثی در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام نشده است.
غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس، اظهار داشت: مجلس فعلاً تعطیل است. همیشه تعدادی از نمایندگان ممکن است نظر بر استیضاح یک وزیر داشته باشند، اما استیضاح به‌ معنای رسمی و قانونی وقتی شکل می‌گیرد که از جانب هیئت رئیسه مجلس اعلام شود.
وی افزود: چنین چیزی هنوز اتفاق نیفتاده و امیدواریم تعداد استیضاح‌ها کمتر شود، نه وزرا کاری کنند که کار به استیضاح بکشد و نه مجلس بخواهد با استیضاح یک وزیر را تعویض کند.
این نماینده مجلس در پاسخ به سؤال دیگری درباره جلسه شورای تحول در علوم انسانی با وزیر علوم، گفت: ما از آقای وزیر خواسته‌ایم در اولین فرصت جلسه‌ای با شورای تحول در علوم انسانی داشته باشد و مدیران و کارگروه‌های این شورا در آن حضور داشته باشند.
حدادعادل خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری شورای تحول در علوم انسانی و وزارت علوم این همکاری‌ها سامان‌یافته‌تر ادامه یابد.
پایان عزاداری سه‌ساله برای رهبر سابق کره‌ شمالی
ایسنا: کره شمالی پس از سه سال به عزاداری برای «کیم جونگ ایل»، رهبر سابق این کشور خاتمه داد و راه را برای پسرش «کیم جونگ اون» برای تاثیرگذاری بیشتر در کشور تحت رهبری‌اش هموار کرد.
سومین سالگرد مرگ کیم جونگ ایل با دمیدن در شیپورهای سراسر کشور گرامی داشته شد. قطارها، کشتی‌ها و خودروها نیز با به صدا درآوردن بوق و سوت‌های خود در این مراسم گرامیداشت شرکت کردند و پس از آن مردم سراسر کره شمالی برای سه دقیقه در حالی که به سمت آرامگاه دو رهبر پیشین تعظیم کرده بودند، سکوت کردند.
با برگزاری این مراسم، کره شمالی پس از سه سال به عزاداری برای رهبر فقید خود پایان داد و راه را برای پسرش به عنوان رهبر جدید باز کرد.
سالگرد مرگ کیم جونگ ایل تعطیلی عمومی نیست اما فعالیت‌ها معمولا به این دلیل که مردم می‌خواهند در مراسم ادای احترام به او شرکت کنند، بسیار کم می‌شود و مردم در هیچ فعالیت تفریحی شرکت نمی‌کنند.
با گذراندن دوران عزاداری کیم جونگ ایل، کیم جوان احتمالا سیاست‌های جدیدی را برای پیشبرد و اهداف و اولویت‌های خود ایجاد می‌کند. کیم جونگ اون از زمان مرگ پدرش قصد خود را برای پایه‌ریزی اقتصاد جدید و بهبود سطح زندگی مردم اعلام کرده اما او همچنین تمرکز زیادی بر تقویت ارتش و گسترش توانایی سلاح های اتمی کشور دارد.

خبرگزاری ایمنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.