بازدید بازرسان آژانس از پارچین ادامه مطالبات ناحق غرب از ایران است

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: بازدید بازرسان سازمان انرژی اتمی از سایت نظامی پارچین ادامه مطالبات ناحق غرب از جمهوری اسلامی است، چراکه آنها هنوز بر این باورند که ایران به سمت ساخت و تکثیر سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند، بنابراین بازدید از این سایت نظامی را در دستور کار قرار داده‌اند.

“احمد بخشایشی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و همچنین پافشاری مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر بازرسی از تاسیسات هسته‌ای سایت نظامی پارچین در تهران، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و همچنین ایجاد فضای تعاملی در کشور، به نظر می‌رسد که طرف غربی‌ در مذاکرات آینده نرمش بیشتری از خود نشان دهند.

وی ادامه داد: بازدید بازرسان سازمان انرژی اتمی از سایت نظامی پارچین ادامه مطالبات ناحق غرب از جمهوری اسلامی است، چراکه آن‌ها هنوز بر این باورند که ایران به سمت ساخت و تکثیر سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند، بنابراین بازدید از این سایت نظامی را در دستور کار قرار داده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به آخرین گزارش آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر مثبت ارزیابی کردن تعویق راه‌اندازی رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک، اظهار داشت: آمانو بیش از مدیران قبلی آژانس همچون البرادعی از غرب پیروی می‌کند، بنابراین می‌توان گفت این گزارش وی بسیار تند و در جهت خواسته‌های نا به حق غرب ارائه شده است.

بخشایشی افزود: ۸۰ درصد از گزارش‌های آمانو و سازمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگرفته از خبرها دروغین CIA سازمان جاسوسی آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی است و با توجه به وعده‌های دروغین غرب مبنی بر سازش در بحث مذاکرات هسته‌ای با ایران؛ اما گزارش آمانو بیانگر آن است که غرب هیچ‌گاه از مواضع خصمانه‌اش کناره‌گیری نخواهد کرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم غرب متناسب با فضای تازه در ایران، فضای دیپلماتیکی تازهی اتخاذ کند و همچنین با انتقال پرونده هسته‌ای کشورمان از شورای امنیت سازمان ملل به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حسن نیت خود را در عمل نشان دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.