بازدید مدیر اجرایی گوگل از دانشگاه “کیم ایل سونگ” کره شمالی

۲۰م دیماه ،

mail-82.jpg

مدیر اجرایی گوگل در سفر خود به کره شمالی از دانشگاه “کیم ایل سونگ” بازدید و نحوه استفاده دانشجویان این دانشگاه از رایانه‌ها را از نزدیک ملاحظه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، از آنجایی که “اریک اشمیت”، مدیر اجرایی گوگل تنها با پیشرفته‌ترین فن ‌آوری‌ها سر و کار دارد، هنگامی که از کتابخانه دانشگاه “کیم ایل سونگ” در کره شمالی دیدن کرد متوجه کامپیوترهای قدیمی آنها شد و آنقدر تعجب کرد که از آنها عکس گرفت.

مدیر اجرایی گوگل در جریان بازدیدش از دانشگاه “کیم ایل سونگ” در پیونگ یانگ شاهد استفاده دانشجویان این دانشگاه از اینترنت و حتی استفاده از موتور جستجوگر گوگل بود.

اریک اشمیت و همکارش “جیرد کوهن” با دانشجویانی که در کتابخانه مجازی دانشگاه “کیم ایل سونگ” با کامپیوترهای رومیزی “اچ.پی” کار می‌کردند، گفت‌وگو کردند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه به مدیر اجرایی گوگل نشان داد که چگونه به صورت آنلاین به مطالب نوشته شده در پایگاه اینترنتی دانشگاه “کورنل” دست پیدا می‌کرد. این دانشجو با کامپیوتر کاری می‌کرد که بر روی آن یک برچسب قرمز وجود داشت. این برچسب اشاره داشت به اینکه این کامپیوتر از سوی “کیم جانگ ایل” رهبر درگذشته کره شمالی اهدا شده است.

همکار اشمیت از دانشجوی دیگری پیش از آنکه وارد موتور جستجوگر گوگل شود پرسید که چگونه به صورت آنلاین مطالب مورد نیازش را جست‌وجو می‌کند.

متصدی این کتابخانه گفت که از آوریل ۲۰۱۰ میلادی که این لابراتور باز شده، دانشجویان به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مقامات این دانشگاه گفتند که این کتابخانه از ساعت هشت صبح به وقت محلی تا نیمه شب باز است.

در حالی که دانشجویان دانشگاه علوم و فن آوری کیم چیک و دانشگاه علوم و فن آوری “پیونگ یانگ” با نظارت و کنترل شدیدی به اینترنت دسترسی دارند و تنها می‌توانند به منابع آموزشی دست یابند، بیشتر مردم کره شمالی هرگز از اینترنت استفاده نکرده‌اند.

مردم کره شمالی با کامیپوترهای خانگی نیز می‌توانند برای خدمات اینترنتی ثبت نام کنند.

در همین راستا مدیر اجرایی گوگل همچنین درخصوص اهمیت فراهم کردن اینترنت و فن آوری برای مردم سراسر جهان سخنرانی کرد.

گوگل در حال حاضر در بیش از ۴۰ کشور جهان از جمله سه کشور همسایه با کره شمالی از قبیل روسیه، کره جنوبی، چین و سایر کشورهایی که به خاطر سیستم نظامند سانسور اینترنت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، دفتر دارد.

مدیر اجرایی گوگل به همراه “بیل ریچاردسون” فرماندار سابق نیومکزیکو، دخترش و “جیرد کوهن” یکی دیگر از مدیران گوگل به کره شمالی سفر کردند.

در حال حاضر “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی است و این کشور “کنت بائه”، یکی از شهروندان آمریکا را به اتهام انجام اقدامات خصمانه علیه این کشور دستگیر کرده و به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

فرماندار سابق نیومکزیکو که بارها به کره شمالی سفر کرد، تلاش می‌کند تا مذاکراتی را در خصوص آزادی این زندانی برگزار کند.

وی می‌گوید، قصد دارد با مقامات در خصوص این زندانی صحبت کرده و با وی دیدار کند.

این در حالی است که سبب اصلی سفر مدیر اجرایی گوگل به کره شمالی آشکار نیست.

این سفر در واشنگتن به عنوان یک ماموریت خصوصی و بشردوستانه توصیف شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.