بازرسان آژانس در راه بازدید از معدن گچین

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای اجرای تفاهم این نهاد بین المللی و سازمان برای بازدید از معدن گچین عازم بندرعباس شدند.

بهروز کمالوندی افزود: بازرسان آژانس برای بازدید از معدن گچین عازم بندرعباس شده اند و انتظار می رود تا عصر امروز بازدید از این معدن به پایان رسیده و آنها به تهران بازگردند.

کمالوندی تصریح کرد: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس برنامه از قبل تعیین شده امشب ایران را ترک می کنند.

وی ادامه داد: بازرسان عصر روز گذشته با «محمد امیری» مدیر کل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی جلسه ای برای برنامه ریزی بازدید ازمعدن گچین داشتند.

سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ۲۰ آبان متن بیانیه مشترکی را به نام چارچوب همکاری به همراه ضمیمه ۶ صفحه ای امضا کردند.

بر اساس این بیانیه، ایران متعهد شد تا سه ماه بعد از این تاریخ دسترسی و اطلاعات لازم را در ۶ موضوع مورد توافق به آژانس ارائه کند. آژانس نیز در زمینه پیشرفت در اجرای این اقدامات به شورای حکام گزارش خواهد داد.

بر اساس این بیانیه که به امضای «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی و «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رسید؛ بازرسان آژانس اجازه بازدید از کارخانه تولید آب سنگین اراک و معدن گچین را در بندرعباس یافتند.

همچنین ایران متعهد شد در چهار موضوع دیگر طی نامه ای به آژانس گزارش دهد.

بر این اساس بازرسان آژانس روز شنبه ۱۶ آذر برای بازدید از کارخانه تولید آب سنگین اراک وارد تهران شدند و ۱۷ آذر ماه از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید کردند. این سومین بازدید، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تأسیسات آب سنگین اراک بود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. reza-srm:

    باراک اوباما رئیس جمهور امریکا یک حرفی زد ولی کنگره و مجلس سنا حرفی دیگر زدند من مطمئنم که این حرف ها فقط برای گول زدن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.