بازگشت ببر خیزان و اژدهای پنهان به شکلی جدید

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

porr34

 

به گزارش سرویس هنری ممتاز نیوز به نقل از بانی فیلم، نت فلیکس که شاید معروف ترین شبکه تلویزیونی اینترنتی دنیا باشد،‌ در تدارک ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود است و برای این کار یک شریک پرنفوذ و یک پروژه بزرگ را برگزیده است.

Netflix می خواهد با مشارکت هاروی وین اشتاین مالک و رییس مشترک کمپانی وین اشتاین (کنار برادر و شریکش باب وین اشتاین) دنباله ای بر فیلم مشهور سال ۲۰۰۰ انگ لی تایوانی یعنی «ببر خیزان، اژدهای پنهان» بسازد. این اپیک رزمی شرق آسیایی در آن سال چهار جایزه اسکار را ربود که شاید مجسم طلایی برترین فیلم «خارجی» (غیر آمریکایی) سال مهمترین آنها بوده باشد. با ساخته شدن قسمت دوم، به نظر می رسد میشل یووا یکی از دو بازیگر اصلی زن فیلم اورژینال که مالزیایی و ساکن هالیوود است در قسمت دوم نیز ظاهر شود ولی این بار هنرپیشه مرد مقابل او نه چویون فت هنگ کنگی بلکه دانی ین خواهد بود که هرچند او هم هنگ کنگی است اما تفاوت ها در سبک کار و رفتارهای هنری این دو فراوان است. کارگردان نیز این بار انگ لی نخواهد بود و این کار را این بار یوئن ووپینگ انجام خواهد داد.

خدشه در سیستم فعلی

فیلم دوم «ببر خیزان، اژدهای پنهان: افسانه سبز» نامگذاری شده و قرار است از ۸ شهریور ۹۴ در سطح دنیا اکران شود. این کار با نمایش همزمان فیلم در تالارهای دارای سیستم ای. مکس و البته از طریق امواج نت فلیکسی که از گسترده ترین شبکه های تلویزیونی اینترنتی است صورت خواهد گرفت. سیستم و زمان خاص عرضه این فیلم و هر فیلم بعدی نت فلیکس به معنای ایجاد خدشه آشکار در قواعد پخش فیلم در آمریکای شمالی هم به حساب می آید که تصریح می دارند هیچ فیلمی زودتر از حداقل ۱۲ هفته بعد از اکران عمومی اش قابل عرضه در فرمات های خانگی و ارائه به صورت CD و امثال آن نیست و با شکل عمل نت فلیکس حالا می توان فیلم را در همان شروع اکران عمومی اش به طور همزمان در خانه و روی امواج این شبکه به طور قانونی دریافت و تماشا کرد.

مدرن ترین و سریعترین

هاروی وین اشتاین بدون این که اشاره صریحی به مسئله فوق و کم شدن میزان فروش فیلم ها در تالارهای سینما بر اثر رواج کپی برداری و عرضه همزمان آنها روی خطوط اینترنتی کند، می گوید: «روش فیلم دیدن و صنعت تعقیب فیلم های روز و تماشای دائمی آنها در حال تغییر یافتن و انواعی تازه از این ماجرا در حال شکل گیری است و در صدر این ماجرا طبعاً و قطعاً شرکت نت فلیکس قرار دارد. ما بسیار مسروریم که ارتباط کاری مان با شرکت نت فلیکس در حال استمرار و کسب قدرت بیشتر و ریشه ای عمیق تر است و در این راه می خواهیم مدرن ترین و سریعترین شکل دستیابی به فیلم ها را فراهم کنیم.»

ما جنگی با سایرین نداریم

در عین حال ریچ گلفوند رییس کمپانی ایمکس که شرکتش تأمین کننده روش های پخش فیلم ها به شیوه مدرن و چشمگیر و انقلابی ایمکس است، هفته گذشته تصریح کرد طرح مشترک وین اشتاین ها و نت فلیکس لزوماً به معنای از بین بردن تمام سنن موجود نیست و قرار نشده که این شرکت ها تمامی عرف های جاری را نابود کنند. وی گفت: «ما جنگی با سایرین نداریم و اصولاً هدف مان این نیست و هر چه که اینک توسط دو کمپانی مذکور در دست تدوین و اجراست، با هدف نابودسازی شیوه های کنونی دریافت و پخش فیلم ها نیست و نمی خواهیم مدل های Windowing مورد تأیید و اجرا را به کلی کنار بگذاریم. برعکس ما تأکید می کنیم که هنوز به سیستم دریافت و پخش فیلم های بزرگ و پرهزینه هالیوود با همان روش های قبلی مورد تأیید معتقد هستیم و همان را هم اجرا می کنیم.»

۲۳ سال بعد از مرگ نویسنده

قسمت دوم فیلم «Hidden Dragon»،‌ «Crouching tiger» براساس کتاب «شوالیه آهنی، ظرف نقره ای» است که قصه پنجم و آخر از کتب ۵ گانه «کرین و ایرون» به شمار می آید که آنها را وانگ دولو نویسنده چینی نوشته است. این نویسنده در سال ۱۹۷۷ درگذشت و آنگ لی ۲۳ سال بعد از مرگ این هنرمند به سراغ کتاب چهارم رفت و فیلم نخست را براساس آن ساخت.

پخش همزمان قسمت دهم فیلم در سینماها و خطوط اینترنتی نت فلیکس، این فیلم را از حق شرکت در رقابت های اسکار بی نصیب نمی کند و ناقض آن نیست زیرا شرط لازم برای شرکت در این رقابت ها اکران شدن یک فیلم در حداقل ۱۰ تا از تماشاخانه های آمریکای شمالی تا سقف زمانی ۵ ژانویه است که طبعاً‌ بسیار بیشتر از آن با روش مورد استفاده نت فلیکس فراهم خواهد آمد. Netflix در سال های اخیر یورش هایی موفق به سوی جوایز عمده نمایشی داشته است و از آن جمله است فتح دو جایزه امی (اسکار تلویزیونی) توسط فیلم ها و مجموعه های «نارنجی همان سیاه جدید است» و «خانه کاغذی» و دومی جایزه گلدن گلوب سال پیش را هم کسب کرد که مربوط به رابین رایت می شد که او را بهترین هنرپیشه دراماتیک زن سال نامیدند.

حال و هوای فیلم اول

چون صحبت از قسمت دوم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» در میان است، باید متذکر شد که ابتدا صحبت از استفاده از رانی یو فیلمساز هنگ کنگی برای کارگردانی نسخه دوم در میان بود و او همان هنرمندی است که پیشینه ساخت فیلم «عروسی با موهای سپید» را دارد ولی همان طور که پیشتر گفتیم حالا یوئن ووپینگ برای این مهم مدنظر است. هم وین اشتاین و هم نت فلیکس تأکید کرده اند که قسمت دوم فیلم مشهور رزمی ۱۴ سال پیش آنگ لی همان مضمون و حال و هوای فیلم نخست را خواهد داشت و در عین حال قصه مجزای خود را خواهد گفت و خط اختصاصی خود را طی خواهد کرد. داستان قسمت دوم فیلم یک شور و عشق گمشده، شمشیری افسانه ای و فرصت از دست رفته ای برای رستگاری است. دو طرف از ارائه توضیح بیشتر خودداری کرده اند اما حتی این عبارات نیز نشانگر تقابل مجدد نیکی و شر در یک قالب اپیک با ریشه های دراماتیک شرق آسیایی است.

 

اخبار جهان
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.