بازی شوم آمریکایی؛ تروریست‌ها منطقه را به آتش بکشید تا ایران در مذاکرات کوتاه بیاید(!)

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ناآرامی‌های منطقه بازی شوم آمریکایی‌ها است تا با کارهای تخریبی که داعش و گروه‌های تروریستی انجام می‌دهند، استفاده لازم را از امکانات منطقه ببرند و این در حالی است که ائتلاف ضدداعش را نیز برای ضربه زدن به سوریه به وجود آورده‌اند.

“ابوتراب علیرضایی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران  پیرامون مذاکرات ایران و ۱+۵ اظهار داشت: تیم مذاکره کننده کشورمان با توجه به پایبندی که نسبت به مردم و کشور دارند در توافقات، هم‌زمان دو خواسته حق مسلم هسته‌ای و لغو تحریم‌ها را دنبال می‌کنند بنابر این در این شرایط طولانی شدن مذاکرات در این مدت طبیعی است.
وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند با استفاده از گروه‌های تروریستی مانند داعش، بین شیعیان و سنی‌های جهان تفرقه ایجاد کنند تا برخوردهای اسلام علیه رژیم غاصب صهیونیستی و غرب خنثی شده و از بین برود و با وجود این شرایط آنها می‌توانند به راحتی در خاورمیانه کارهای تخریبی خود را انجام دهند.

این کارشناس سیاست خارجی گفت: در مذاکرات آمریکا به طور صریح به دنبال احقاق حقوق ایران نیست و در این راه بیشتر تلاش می‌کند تا  با کند کردن مسیر مذاکرات آن را از رسیدن به نتیجه خارج کرده و با فشار زیاد بر ایران به اهداف شوم خود در خاورمیانه برسد.

وی تصریح کرد: تحولات منطقه بر روند مذاکرات ایران و غرب تاثیری ندارد و این موارد گفته شده بهانه جویی‌ آمریکایی است تا با کارهای تخریبی که داعش و گروه‌های تروریستی انجام می‌دهند، استفاده لازم را از امکانات منطقه ببرد و این در حالی است که  ائتلاف ضد داعش را نیز برای ضربه زدن به سوریه به طور نمادین به وجود آورده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم این طولانی شدن مذاکرات منجر به توافق برد_برد شود و در این راستا ما به اهداف خود برسیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.