باغ کتاب تاسیس خواهد شد

مسوول بخش باغ کتاب گفت: توسعه و تاکید ما این است که به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انجام امور تازه در بحث کتاب، انجام فعالیت های این چنینی را به طور جدی آغاز کنیم.

علی اکبر اشعری مسوول بخش باغ کتاب که در کتابخانه ملی تاسیس می شود در گردهمایی ویژه مدیران و مسوولان نشر در نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار داشت: مساله کتاب و کتابخوانی یکی از دردهای کهنه جامعه ماست. علیرغم اینکه حضور مردم در این نمایشگاه حاکی از عطش و علاقه به کتاب و کتابخوانی است این اشتیاق اقتضا می کند که فعالیت ها و امور نوع و تازه ای انجام دهیم.

اشعری در ادامه گفت: توسعه و تاکید ما این است که به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انجام امور تازه در بحث کتاب، انجام فعالیت های این چنینی را به طور جدی آغاز کنیم.

وی در ادامه افزود: در راستای همین موضوعات پیشنهاد شد که شرایطی فراهم کنیم تا مردم در طول سال بتوانند مراجعات متفاوت و مداوم داشته باشند و همه آثار تولید شده در سال و یا آثار تولیدی در چند سال اخیر را در مکانی مشاهده کنند و این آثار در دسترس همگی قرار داشته باشد بنابراین شهرداری تهران مکانی را در کتابخانه ملی ایران برای تاسیس باغ کتاب تهران اختصاص داد.

اشعری در ادامه گفت: این مجموعه با فضل الهی و همت همه پشتیبانان تا اواخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و شاهد یک تحول بزرگ در نشر کتاب خواهیم بود.

علی اکبر اشعری در ادامه با اشاره به اینکه تنها جایی که در سال های اخیر در نظر گرفته شده باغ کتاب تهران است، اظهار داشت: این مجموعه به لحاظ ظرفیت بی نظیر است و حدود ۵ هزار ظرفیت پارک خودرو در نزدیکی آن وجود دارد و از آرامش مناسب برای استفاده اهل کتاب برخوردار است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.