باقی‌مانده غذاها را در فضای آشپزخانه نگهداری نکنید

اردیبهشت ۱۴۰۳

هرگز باقی‌مانده غذاها در فضای آشپزخانه نگهداری نشود و غذای پخته شده باید بلافاصله پس از سرد شدن در داخل ظرف سربسته و در یخچال نگهداری شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت نیشابور گفت: نگهداری مواد غذایی در هوای خنک و سرمای داخل یخچال میزان رشد باکتری‌ها را کاهش می‌دهد.

مهندس نعمت‌الله معروفی افزود: غذاهای با حجم بسیار را به‌جای اینکه در داخل یک ظرف بزرگ بریزید، در داخل چندین ظرف کوچک قرار دهید زیرا با این روش سرمای یخچال به‌سرعت و به‌طور یکنواخت غذا را خنک می‌کند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت نیشابور در ادامه گفت: برای چنین غذاهایی اگر از یک ظرف بزرگ استفاده شود، سرمای یخچال به‌طور یکنواخت غذا را خنک نمی‌کند و خطر اینکه باکتری یا هر چیز دیگری در وسط غذا رشد کند، بسیار بسیار است.

معروفی بیان کرد: در صورتی که از باقیمانده غذا در یخچال نگهداری شده، دو بار استفاده می‌شود نباید فقط به گرم کردن آن اکتفا کرد و حتما باید قبل از مصرف دوباره آن‌ را کاملا حرارت داد.

وی اضافه کرد: برای نگهداری باقیمانده مواد غذایی طبخ شده باید غذای باقیمانده سرد شود، غذای خیلی گرم مدت ۳۰ دقیقه در حرارت اطاق خنک شده و سپس به یخچال منتقل شود و غذای طبخ شده را در ظروف پوشش‌دار و کم ارتفاع در یخچال یا فریزر نگهداری شود تا زود سرد شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.